سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداری عاشورای حسینی در جای جای استان یزد

همزمان با روز عاشورای حسینی، مردم جای جای استان یزد با برپایی دسته‌های عزاداری و سینه زنی در غم امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند.

همزمان با روز دهم محرم الحرام و روز عاشورای حسینی مردم جای جای استان یزد با برپایی دسته‌های عزاداری و سینه زنی در غم امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا بر سر و سینه زدند. برپایی مجالس زیارت عاشورا و روضه خوانی و مرثیه سرایی در غم شهدای دشت کربلا از دیگر برنامه‌های روز عاشورا در استان یزد است. همچنین دسته‌های عزاداری و زنجیرزنی در هر کوی و برزن یزد در حال سوگواری و عزاداری هستند و مردم نیز با توزیع شربت و نذورات از این عزاداران پذیرایی می‌کنند. 

کوچه‌های استان یزد از ابتدای محرم با نصب پرچم‌های حسینی بر در منازل وسرتا سر کوچه، سیاهپوش امام حسین (ع) و یاران باوفایش است ونوای روضه‌های محرمی در هر کوی و برزن به گوش می‌رسد. همچنین هیئت‌های عزدارای یزدی در روز عاشورا، طبق برنامه و جدول تنظیم شده منظم و به نوبت در صحن اصلی پایگاه انقلاب حاضر می‌شوند با سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری در سوگ سید الشهدا و یاران باوفایش در دشت نینوا می‌پردازند.

همچنین امروز مراسم عزاداری شهدای دشت کربلا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد. در این مراسم که با مداحی و مرثیه سرایی همراه بود، حاضران در سوگ امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش اشک ماتم ریختند. این مراسم روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هم از ساعت ۶:۳۰ تا ۸ در دفتر نماینده و لی فقیه در استان و امام جمعه یزد واقع در خیابان آیت الله کاشانی، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برپا است از عموم مردم دعوت شده تا دراین مراسم شرکت کنند.
 
در دیگر شهرستان‌ها و مناطق استان یزد نیز مردم با برگزاری آیین‌هایی در سوگ امام حسین (ع) و یارانش به عزاداری می‌پردازند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.