سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت رکورد جهانی در نیروگاه بادی میل نادر

نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر واقع در شمال سیستان و بلوچستان در خردادماه ۱۴۰۳ بیش از ۳۱ میلیون کیلووات ساعت، تولید انرژی الکتریکی را در سطح جهانی به ثبت رساند.

این میزان، معادل ضریب ظرفیت ماهانه ۸۵. ۴۹ درصد است که براساس آمار‌های ارائه شده در سایت‌های بین‌المللی، رکورد جدیدی در بین نیروگاه‌های بادی در خشکی (Onshore) در سطح جهان محسوب می‌شود.

میزان تولید خردادماه مزرعه بادی میل نادر در واقع از سوزاندن حدود ۷.۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و یا ۸.۷ میلیون لیتر گازوئیل جلوگیری کرده است.

همچنین این میزان تولید انرژی الکتریکی پاک، موجب اجتناب از انتشار حدود ۲۰ هزار تن دی‌اکسید کربن معادل شده است.

این رکورد به دلیل اصلاح فنی و مهندسی در توربین‌های نیروگاه بادی میل نادر توسط گروه مپنا در راستای تولید توان در دما‌های بالای محیطی، شرایط نگهداری مناسب، بهره‌برداری با کیفیت و برنامه‌ریزی در تامین لوازم مصرفی و قطعات یدکی پیش از آغاز فصل پر بادی منطقه در کنار سرعت باد مناسب در منطقه میل نادر رخ داده است.

نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۵۰ مگاوات، شامل ۲۰ توربین بادی ۲.۵ مگاواتی است که در شهرستان نیمروز واقع شده و فروش برق این نیروگاه از طریق قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با ساتبا است که در حال حاضر، بخشی از برق تولیدی این نیروگاه در تابلو سبز بورس انرژی نیز به فروش می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.