سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداری البرزی ها در عاشورای حسینی

ماه محرم به روز دهم رسید ، جوش و خروش نهضت عاشورایی امروز در استان البرز سرزمین اقوام ایرانی با طنین فریادهای یا حسین (ع) به اوج خود رسید.

شیعیان قرن‌هاست که داغدار شهادت مظلومانه امام حسین (ع) ویاران باوفایش هستند و به شکل‌های گوناگون عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهند، این عزاداری‌ها در استان البرز ایام ماه محرم با حضور دسته ها، هیات‌ها و گروه‌های مختلف مردمی در مناطق مختلف شهری و روستایی این استان برگزارشد و امروز در عاشورای حسینی (ع) استان البرز حزن عجیبی ه خود گرفته؛ مردم دسته دسته به سوی تکایا، مساجد، هیات‌های مذهبی می‌شتابند تا با سیل جمعیت عزاداران دشت کربلا بشتابند.

 

پخش نوای دلنشین زیارت عاشورا در البرز

 

از صبح امروز دهم محرم ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی استان البرز در مسیر عزاداران حسینی با پخش نوای دلنشین زیارت عاشورا و سلام به سالار شهیدان به پذیرایی از عزاداران حسینی پرداختند.

 

شماری از مردم نیز با پخش نذورات خود از طریق موکب‌ها بین عزاداران عرض ارادت خود را به دوستداران اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.

 

علم‌گردانی، چرخاندن پرچم‌های منقش به نام ابا عبدالله الحسین (ع) از سنت‌هایی است که در بیشتر مناطق کشور به ویژه استان البرز انجام می‌شود.

 

برخی نیز به نیات مختلف برای برآورده شدن حاجت خود، گوسفند پای علم‌ها قربانی کرده و گوشت‌های قربانی رابین نیازمندان و مردم توزیع می‌کنند.

 

اجرای پویش اطعام حسینی در البرز

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: پویش اطعام و احسان حسینی و همچنین پویش به عشق حسین همزمان با ماه محرم و صفر برای کمک به تامین بخشی از معیشت نیازمندان به اجرا درآمده است.

 

"ابوالفضل فلاح قنبری" اضافه کرد: پویش اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و احسان حسینی در قالب تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آنن‌ها میان نیازمندان اجرا شده و در تاسوعا و عاشورا به عشق امام حسین (ع) طرح ویژه حامی یابی فرزندان ایتام و محسنین به اجرا درآمده است.

 

وی افزود: آشپزخانه‌های اطعام حسینی با مشارکت مراکز نیکوکاری در سراسر استان راه‌اندازی و نذورات نیکوکاران را به دست نیازمندان می‌رسانند و پایگاه‌های حامی یابی نیز آماده جذب حامیان گرامی برای فرزندان ایتام و محسنین هستند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان البرز با اشاره به روش‌های مشارکت در این پویش ادامه داد: مردم نیکوکار استان که امکان پخش نذورات خود را در این ایام ندارند می‌توانند در پویش به عشق حسین با ارسال عدد ۲۶ را به ۳۰۰۰۳۳۳۳ مشارکت و نذورات خود را نیز با شماره‌گیری کد دستوری #۰۲۶*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۷۸ نزد بانک ملی به دست نیازمندان برسانند.

 

فلاح قنبری خاطرنشان کرد: ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز و مراکز نیکوکاری در سراسر استان نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی و پایگاه‌های جذب حامی نیز میزبان خیرین و نیکوکاران گرامی هستند.

 

برپایی نماز ظهر عاشورا در استان البرز

 

با نزدیک شدن به ظهر عاشورا دسته‌ها و گروه‌های عزاداری استان البرز که از صبح زود فضای شهر‌ها و روستا‌های این استان را معطر به نام سالار شهیدان و یاران یاوفایش کرده بودند آماده برپایی نماز ظهر عاشورا خواهند شد؛ بنابراین مردم عزادار استان البرز علاوه بر مساجد و تکایا در هر نقطه‌ای که از استان قرار داشته باشند حتی در معابر و خیابان‌های آن اقامت نماز پرفیض عاشورا خواهند داشت.

 

اقامه نماز ظهر عاشورا در یک هزار و ۴۰۲ مسجد، حسینیه و هیات مذهبی

 

رییس ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: یک هزار و ۴۰۲ مسجد، حسینیه و هیات مذهبی برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در این استان پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین «ابوالفضل مرادی» افزود: عزاداران حضرت سیدالشهداء (ع)، بر اساس سنت حسنه و با الگو از سیره آن حضرت، به اقامه نمازظهر عاشورا و ترویج فضیلت نماز اول وقت اهتمام دارند.

 

وی بیان کرد: براین اساس تدابیر لازم برای اقامه این نماز در خیابان‌ها و سایر مکان‌ها پیش بینی شده است.

 

مرادی یاد آورشد: ۸۰۰ مسجد در استان البرز وجود دارد که امور مساجد تمهیدات لازم را برای اقامه نماز ظهر عاشورا مدنظر قرار داده است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا درتلاش هستیم تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان اقدامات موثر را برای عزاداران حسینی داشته باشیم.

 

مرادی افزود: عاشورا و محرم رمز جاودانگی اسلام ناب است و فرهنگ عاشورا، تمدن ساز و موجب پویایی در متن جامعه می‌شود بنابراین قیام حضرت سیدالشهدا (ع)، قیامی است که درس‌های فراوانی برای تمام بشریت دارد.

 

وی گفت: روح استکبار ستیزی، مجاهدت، ایثار، ازخودگذشتگی، حماسه، ولایتمداری، ایستادگی، مقاومت و شهادت طلبی از مولفه‌های قیام سیدالشهدا (ع) است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.