سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترانزیت بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز باشماق مریوان

ناظر گمرکات کردستان گفت: بیش از یک میلیارد و ۷۰ میلیون دلار کالا در سه ماهه اول امسال از مرز بین المللی باشماق مریوان ترانزیت شد.

فرامرز امیدی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تشریفات گمرکی بیش از ۸۳۶ هزار و ۵۸۷ تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش افزون بر یک میلیارد و ۷۰ میلیون دلار از گمرک باشماق انجام شد.

وی افزود: ۷۰۴ هزار تن از کالای ترانزیت شده به ارزش افزون بر ۴۶۶ میلیون و ۹۳۶ هزار دلار در قالب ترانزیت مبدا به کشور وارد شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات کردستان بیان کرد: گمرک باشماق در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با سهم ۱۲.۷۱ درصدی از میزان کل ترانزیت خارجی کشور در جایگاه سوم افزایش ترانزیت خارجی مبدا قرار گرفت.

امیدی یادآور شد: در این مدت ۴۲۸ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۴ میلیون و ۲۶۳ هزار دلار از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شد که از این مقدار ۳۳۴ هزار و ۴۷۵ تن به ارزش نزدیک به ۱۲۴ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار و ترخیص شده است.

وی اضافه کرد: میزان واردات قطعی و ورود موقت از این گمرکات در سه ماهه ماه نخست سال ۱۴۰۳، ۶۴ هزار و ۸۱۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات کردستان گفت: در مجموع حجم مبادلات تجاری از گمرکات استان در سه ماهه سال جاری از مرز ۱.۵ میلیارد دلار عبور کرد و از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد یافت.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.