سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ظریف از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت

رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم گزارشی از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت ارائه کرد.

محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت:

به دنبال انتخاب جناب آقای دکتر پزشکیان، به دستور ایشان شورای راهبری تشکیل شد و تا کنون ۹ جلسه برگزار کرده سنجه‌ها را مشخص نموده و برای اطمینان از شفافیت و سلامت روند بررسی نامزد‌های پیشنهادی با مراجعه به کارشناسان و شنیدن نظرات مختلف به دو مصوبه مادر رسیده که در پوشه ویژه‌ای در آدرس زیر تقدیم می‌شود.

فراخوان برای درخواست از شخصیت‌های ملی احزاب انجمن‌های علمی و صنفی و بخش خصوصی جهت معرفی نامزد‌هایی برای عضویت در دولت چهاردهم ارسال شده و پاسخ‌هایی دریافت شده و منتظر بقیه پیشنهاد‌ها هستیم.

مسئولین و دبیران کارگروه‌ها و مدیران کمیته‌ها تعیین شده‌اند و اعضای بیشتر کمیته‌ها به شورای راهبری جهت تصویب نهایی پیشنهاد شده‌اند. کمیته‌ها پس از تکمیل بیش از ۴۵۰ نفر از بانوان، جوانان، اقلیت‌های دینی و مذهبی، نخبگان دانشگاهی و تخصصی غیر دانشگاهی، نمایندگان تشکل‌های تخصصی، نظام‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد، نمایندگان بخش خصوصی، وزرای ادوار، نمایندگان جبهه اصلاحات و اعضای ستاد مرکزی و استان‌ها را در خود جای خواهند داد که نمودی از رنگین کمان زیبایی که ایران عزیز ما را ساخته خواهد بود.

برخی کمیته‌ها چندین جلسه برای بررسی سنجه‌های تخصصی حوزه خود و نیز شیوه کار اقدام کرده و روند رسیدگی به آن دسته از نامزد‌های پیشنهادی که تاکنون دریافت شده‌اند را آغاز کرده‌اند. هیچ کمیته‌ای هیچ نامزدی را برای هیچ پستی نهایی کرده و تمامی گمانه زنی‌ها صرفاً خبرسازی بی پایه است. تنها تاثیر این خبرسازی‌ها ایجاد نگرانی در دوستداران دکتر پزشکیان است و اگر تاثیری در روند پیشنهاد اعضای دولت چهاردهم داشته باشد، بی گمان تأثیر معکوس خواهد بود چرا که ضمن استقبال از دریافت پیشنهاد و نقد، هیچ گونه تخریب سهم خواهی و خبرسازی را برنمی‌تابیم و آن را برهم زننده عدالت شفافیت و انتخاب کارشناسانه می‌دانیم.

یادآوری این نکته نیز بایسته است که هدف این روند تنها پیشنهاد نامزد‌هایی شایسته برای عضویت در هیئت دولت به جناب دکتر پزشکیان است؛ اختیار انتخاب اعضای هیئت دولت بر مبنای قانون اساسی به عهده رئیس جمهور است و ما تنها به عنوان بازوی مشورتی ایشان انجام وظیفه می‌کنیم.

این نخستین تجربه چنین روند شفافی در کشور است که در فرصتی بسیار کوتاه - که از ویژگی‌های انتخابات اخیر و تشکیل دولت چهاردهم است - مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. بی گمان این روند خالی از ایراد و ابهام نخواهد بود؛ ولی آغازی است که به یاری خدا و پافشاری مردم برای دوره‌های آینده اصلاح و نهادینه خواهد شد. دستیابی به این هدف در گرو شکیبایی، هوشیاری ژرف نگری بی توجهی به فضاسازی‌ها و نقد مشفقانه و سازنده است.

می‌دانیم که راه دشوار است و پر فراز و نشیب ولی برای تمرین مردم سالاری نباید منتظر بهترین شرایط بود به فرموده شیخ اجل:

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱۹
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ تير ۱۴۰۳
وقتی مسوول این کار مهم شما هستید واقعا چه میشه گفت فقط خدا بخیر کنه. اصلا چرا باید خودت رو به آقای پزشکیان بچسبونی. برو به کارهای خودت برس چه کار به ایشون داری
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۶ تير ۱۴۰۳
باسلام. به حق این روز عزیز وضعیت بورس رو درست کنین یه متخصص رو در مستند راهبری بورس قراربدین.
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ تير ۱۴۰۳
جناب ظریف لازم نکرده به آقای پزشکیان مشورت بدی خودش سواد داره تجربه داره عقل داره بهترین انتخاب میکنه شما خودت بکشی کنار برای آقای پزشکیان بهتر برای اینکه ملت به شما اعتماد ندارن سرقضیه برجام بی فرجام چه بخور بخور بود وچه برسر ملت آوردید
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۶ تير ۱۴۰۳
اگر این کارهای الکی جواب میداد در دولت روحانی انجام میدادند
کشور و مردم که ازمایشگاه نیستند
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۶ تير ۱۴۰۳
کسایی که خسارت محض برای کشور هستند، دوباره سكان را به دست گرفتن
خدا به فرياد اين مردم نجيب برسه
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ تير ۱۴۰۳
الان یعنی تو تعیین میکنی کی خسارت زده؟ مردمی که رای دادن خودشون عقل شعور دارن سکان دست ادم دادن که خسارت نزده
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۳
خدا شاهده دست خودم نیست ، این شخص رو وقتی میبینم حالم بد میشه ، بعد از اون همه ضرری که به مملکت و مردم در قضیه برجام و غیره زد و بازم میبینم همه کاره دولت پزشکیان شده ، خدایا خودت بهمون رحم کن
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۳
همه اش باید قیافه ظریف رو مشاهده کنم متاسفانه
احمدی
۱۳:۰۲ ۲۶ تير ۱۴۰۳
اخیرا حضرات شیوه نامه ای منتشر کرده اند.در این شیوه نامه در مورد دینداری و عمل به واجبات و پیروی از ولایت فقیه من چیزی ندیدم!!!!
اگر دیدید من را راهنمایی کنید.