سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ درصد اراضی کشاورزی زیر یک هکتار هستند

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی گفت: براساس نقشه کاداستر برآورد می‌شود که ۵۰ درصد اراضی کشاورزی زیر یک هکتار باشند.

محمد احمدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نقشه یکپارچه اراضی کشاورزی در کشور نداریم، براین اساس با قطعیت نمی توان گفت که مجموعه اراضی کشور چقدر است، از این رو سازمان امور اراضی در قالب یک طرح به دنبال تهیه نقشه جامع اراضی کشاورزی است تا از این طریق آمار دقیقی داشته باشیم.

به گفته او، طبق آمار پایش شده در سطح استان ها حدودا ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی داریم که بسته به نقشه ای که تهیه می‌کنیم تا حدی کم و زیاد می‌شود.

احمدی ادامه داد: براساس نقشه کاداستر که برای ۶.۵ میلیون هکتار اراضی تهیه کرده بودیم، متوسط قطعات به ۱.۷ میلیون هکتار رسیده بود، اما برآوردها برمبنای نقشه کاداستر حاکی از آن است که نزدیک به ۵۰ درصد اراضی زیر یک هکتار هستند. هرچند طی بازه ۱۰ ساله خیلی از اراضی بزرگ خرد شدند.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی درباره استقبال کشاورزان نسبت به سنددار شدن کشاورزی گفت: کشاورزان از سنددار شدن اراضی کشاورزی استقبال زیادی کرده‌اند، ما هم باید مواظب باشیم حق کسی ضایع نشود.

مدیرپروژه رفع تداخلات اراضی و سنددار کردن کشاورزی گفت: کشاورزان تنها هزینه صدور سند را می‌پردازند و مابقی در قالب کاداستر از جانب دولت پرداخت می‌شود، هزینه صدور سند استاندارد و مصوب است که باید پرداخت شود و تاکنون صحبتی در خصوص پرداخت مالیات نشده است، کشاورزان در بخش اقتصاد به دلیل خرد بودن اراضی و هزینه های بالا درآمد چندانی ندارند، بعید است که سیاست دولت دریافت مالیات از آنها باشد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.