سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد ایستگاه‌های ورزشی بانوان در تهران

معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران از افزایش تعداد ایستگاه‌های خاص ورزش بانوان در تهران خبر داد.

مرجان میرزایی معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران، در مورد وضعیت ورزش بانوان در تهران با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری از آغاز تاکنون توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در ایستگاه‌های تندرستی شده است، گفت: افزایش تعداد این ایستگاه‌ها نشان می‌دهد که ورزش بانوان از اهمیت بالایی در نگاه مدیران شهری برخوردار است؛ چرا که بانوان مدیران خانواده هستند و ارتقای سطح سلامت و نشاط و تحرک در آنها، تأثیر مستقیمی بر سلامت خانواده‌ها و جامعه دارد.

معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه در مورد برنامه‌ریزی برای احیای ورزش معلولان در پایتخت، گفت: در دنیای معلولان وعده‌های اجرا نشده بسیاری وجود دارد. در دوره‌های مختلف، این قشر همواره درحاشیه بودند و واقعیت امر این است که به میدان آمدن این دسته از شهروندان، مستلزم ایجاد زیر ساخت‌هایی بوده که همواره در لابه‌لای اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ دیگر کمرنگ شده‌اند.

وی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری تلاش مستمری برای حضور معلولان میان شهروندان صورت گرفته است، گفت: طراحی رقابت‌های ورزشی ویژه این قشر در ایستگاه‌های تندرستی در دستورکار قرار دارد و خوشبختانه بانوان دارای معلولیت از سوی مدیریت شهری شناسایی شده‌اند که عضو انجمن‌هایی هستند که ما در طول این سال‌ها تلاش کرده‌ایم بتوانیم با آنها تعامل مستمر داشته باشیم.

به گفته میرزایی، پس از شناسایی بانوان دارای معلولیت، از این بانوان دعوت شد تا در ایستگاه‌های تندرستی حضور پیدا کنند و در مناسبت‌های مختلف در رشته‌های ورزشی به رقابت با یکدیگر بپردازند. شرکت در این برنامه‌ها سبب افزایش روحیه نشاط میان این افراد می‌شود.

معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران از افزایش تعداد ایستگاه‌های تندرستی در تهران خبر داد و افزود: طی ۳ سال گذشته تعداد ایستگاه‌های ورزشی خاص بانوان در تهران به ۶۱۷نقطه افزایش یافته است و جانمایی این ایستگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده تا تمامی بانوان در سنین مختلف بتوانند از برنامه‌های ورزشی اجرا شده در آن به شکل رایگان استفاده کنند.

میرزایی از تعامل با مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برای توزیع عادلانه‌تر ایستگاه‌های تندرستی در پایتخت خبر داد و گفت: در پایتخت، بوستان‌های متعددی وجود دارد و تلاش ما این بوده که در بوستان‌های بزرگ ایستگاه‌های تندرستی به شکل مستمر برگزار شود، چرا که در برخی محله‌ها و مناطق دسترسی شهروندان به بوستان‌ها به آسانی امکانپذیر نیست.

معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار کرد: از این‌رو، با شناسایی این مناطق در قالب تعاملاتی با مدارس، مساجد و حسینیه‌ها، تلاش کردیم بانوان بتوانند با حضور در این اماکن ایستگاه‌های تندرستی، به فعالیت ورزشی بپردازند.

وی از کاشت نهال به نام بانوان شهیده خبر داد و افزود: از برنامه‌هایی که در۳ سال گذشته برای نخستین بار در اداره ورزش بانوان اجرا شده، کاشت نهال به نام بانوان شهیده بوده است و این برنامه با عنوان درخت ایثار در ایستگاه‌های تندرستی پایتخت به اجرا درآمد؛ بگونه‌ای که در روز درخت‌کاری با همکاری شورای اسلامی شهر تهران اسامی و شهیده‌های گرامی با یک پلاک کوچک در ایستگاه‌های تندرستی از سوی امور بانوان پنجشنبه کاشته شد تا یاد و خاطره ایثار و رشادت‌های بانوان شهیده در طول ۸ سال دفاع‌مقدس گرامی داشته شود.

میرزایی با اشاره به آموزش ورزش به شکل تخصصی در تهران، از آموزش رشته‌های تخصصی توسط مربیان آموزش‌دیده در ۳ سال اخیر خبر داد و افزود: استقبال شهروندان از این برنامه‌ها امیدوارکننده است و بر اساس نظرسنجی در ایستگاه‌های تندرستی مبتنی بر خواست و نظر شرکت‌کنندگان، آموزش رشته‌های تخصصی ورزشی را در مراکز وابسته به سازمان ورزش آغاز کرده‌ایم و خوشبختانه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در دوره‌های برگزار شده بسیار امیدوارکننده بوده و امیدواریم با توسعه این فعالیت بتوانیم ورزش را به شکل تخصصی‌تر و هدفمندتر از قبل میان مردم ترویج کنیم.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی و آموزش درباره ورزش و بیماری‌های خاص از اولویت‌های اداره ورزش به شمار می‌رود و برگزاری ده‌ها سمینار تخصصی در زمینه ترویج ورزش اصولی و بها دادن به سلامتی از مهمترین برنامه‌های ۳ سال گذشته این اداره است.

معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار کرد: تلاش ما در این راستا به گونه‌ای بوده تا مربیانی متخصص را در مراکز ورزشی ویژه بانوان معجزه بگیریم و خوشبختانه استقبال از این برنامه‌ها چشمگیر بوده است.

وی گفت: در برخی از این سمینار‌ها شاهد حضور پررنگ بانوان ورزشکار نیز بوده‌ایم. تا کنون سمینار‌هایی با موضوع تغذیه، ورزش سالمندی، حرکات اصلاحی، ورزش هوازی و پیشگیری از سرطان سینه ویژه بانوان شاغل برگزار شده است و این روند با حضور متخصصان برای نخستین بار در ۳ سال گذشته آغاز و همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.