سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگدوینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برطرف شدن ذهنیت منفی مردم به مالیات با دادن اختیار به مودیان برای محل هزینه‌کرد

سنگدوینی گفت: دادن اختیار به مودیان برای محل هزینه‌کرد مالیات باعث برطرف شدن ذهنیت منفی مردم نسبت به مالیات‌ پرداختی شد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعطای اختیار به مودیان مالیاتی برای تعیین نحوه هزینه‌کرد مالیات‌های پرداختی گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور ما طی سالیان گذشته نبود شفافیت در نحوه هزینه‌کرد درآمد‌های مالیاتی بوده است که این مسئله همواره باعث شده مردم یک ذهنیت منفی نسبت به مالیات‌ها داشته باشند و به همین دلیل آن را پول زور تلقی کرده و تمایلی به دادن مالیات ندارند.

وی بیان کرد: اینکه مردم بدانند این مالیات‌ها در چه اموری هزینه می‌شود یکی از مسائلی بود که در یکی دو سال گذشته مورد توجه دولت قرار گرفت و تلاش زیادی شد تا شفاف‌سازی شود و به مردم اعلام شود که این مالیات‌ها صرف چه اموری می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس اظهار کرد: در ادامه مسیر شفاف‌سازی در نحوه هزینه‌کرد درآمد‌های مالیاتی، هیئت دولت مصوبه‌ای داشت و سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که مودیان مالیاتی که از طریق تبصره ماده ۱۰۰ مالیات خود را پرداخت می‌کنند نحوه هزینه‌کرد مالیاتشان را تعیین کنند. 

سنگدوینی اضافه کرد: این شیوه به این صورت است که مشخص می‌کند مالیات پرداختی در چه حوزه‌ها و چه زیرساختی هزینه شود تا به این وسیله مردم نتیجه عینی پرداخت مالیات خود را ببیند.

وی بیان کرد: دادن اختیار به مودیان برای محل هزینه‌کرد می‌تواند به بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سلامت و ... کمک کند تا با این هزینه‌کرد‌ها رشد، توسعه و رونق را شاهد باشند و این بخش‌ها با دادن اختیار به مردم تقویت خواهند شد. 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس تصریح کرد: با دادن اختیار به مودیان برای محل هزینه‌کرد، خیرین به وسط میدان می‌آیند و به‌عنوان مثال خانه بهداشت، مدرسه، باشگاه و یا یک زمین ورزشی می‌سازند و یا به ترمیم یک مجموعه ورزشی کمک می‌کنند بنابراین باعث می‌شود که این بخش‌ها با کمک مالیات پرداختی آنها تقویت شده و توسعه پیدا کند.

سنگدوینی گفت: وقتی که پروژه‌ها به مردم معرفی شود آنها به این قضیه باور پیدا می‌کنند که مالیات پرداختی آنها در این حوزه‌ها پرداخت می‌شود و به همین وسیله فرار‌های مالیاتی کاهش پیدا می‌کند و مردم ترغیب می‌شوند که مالیات خود را پرداخت کنند، زیرا شاهد نتایج پرداخت مالیات‌های خود هستند و در این شرایط پروژه‌هایی که به‌دلیل کمبود اعتبار یا نبود اعتبار روی زمین مانده است تکمیل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۱۸:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۳
سلام واسم 39 میلیون مالیات امده، این تبصره 100 هست اگر تمکین نمیکرده که خدا میدانه چقدر میامد، ولی تو این فشار اقتصاد من ماهی 3 میلیون باید واسه مالیات بزارم کنار، روزی 500 الی 600 کارگر، هزینه برق، تلفات خرید، من که تو کار نهال و غیره هستم، امسال مالیاتم افزایش دادید، حداقل این افزایش صورت نمیگرفت
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۶ تير ۱۴۰۳
اول اینکه دولتها طی همین چند سال با تورم و جابجایی نرخ ارز مالیات پنج سال رو پیش پیش از جیب افراد شاغل و بیکار گرفتن دوم اینکه همون جور که باوجود کم آبی بزرگترین مشکل ما مدیریت آبه نه کم آبی توی دریافتی و پرداختی پول هم مشکل دولتها هیچوقت کمبود در آمد نبوده بلکه مدیریت درآمدها و پول بوده هزینه کردهای الکی سیستم اداری سنگین و پر هزینه و تنبل و ناکارآمد فساد اداری اینا رو درست کنین بعد برین سر فشار به مردم برای مالیات دادن وگرنه چه هزار تومان چه هزاران میلیارد تومان مشکل سیستمی رو که کارآمدی نداره حل نخواهد کرد
حامد حیدری
۱۴:۲۹ ۲۶ تير ۱۴۰۳
بیخیال کتاب پولار مردم می‌گیرند بعد میگن خزانه دولت پر شد از جیب مردم
منصور
۱۱:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۳
موقعیی که گردن کلفتها از مالیات معافن و فقط کارگران مالیات میدن // چطوری باید فک کنیم که ذهنیتمان مثبت باشه ؟؟
منصور
۱۰:۵۸ ۲۶ تير ۱۴۰۳
ذهنیت منفی مردم بخاطر اینه که پولها که جمع شد و به ۳۰۰۰ میلیارد رسید / یکی از مقامات محترم ور میداره و میره کانادا
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ تير ۱۴۰۳
از کارگران معادن چند ماهه که ماهیانه ۱۰ میلیون مالیات کم میکنن.۲۰ درصد افزلیش حقوق ۲۰۰ درصد مالیات .این چی بود چی شد؟بعد بگین ما تحریمارو دور میزنیم فشار به کسی نیاد.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۳
بیچاره کارمند و کارکر
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۶ تير ۱۴۰۳
یه کارمند با حقوق ناخالص 20میلیون در سال بیشتر از پزشک و مغازه دارو ... مالیات میده.
بعد انتظار دارید مردم بهتون اعتماد کنند از ریشه و اساس اخذ مالیات ناعادلانه و بی ثمر هست
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۶ تير ۱۴۰۳
تو کشورهای پیشرفته مالیات صرف خدمات میشه ... تو ایران صرف چی میشه . فقط اذیت کردن من شهروند وندادن خدمات رفاهی و تخصصی
منصور
۰۷:۳۳ ۲۶ تير ۱۴۰۳
بر طرف شدن ذهنیت منفی یعنی چی ؟؟
یعنی صبح بلند شم هلنگ و هلنگ بیام اداره دارایی جای پارک که گیر نمیاد / اخرش پلیس جریمه ام میکنه
و با لبخند به شما بگم بیا این پول را بسون ؟؟
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۶ تير ۱۴۰۳
دقیقا
شفاف سازی بهترین و تنها راه مشارکت بیشتر مردم برای پرداخت مالیات هست