سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ ستاره سرباز در تیم ملی فوتبال ایران!

لیست منتشره از بازیکنان ملی‌پوش مشمول سربازی نشان می‌دهد که بسیاری از ستاره‌های فوتبال ملی در سال‌های آینده سرباز خواهند شد.

مسئله خدمت سربازی برای بازیکنان ایرانی از گذشته تا به حالا دردسرساز بوده است. البته در سالیان گذشته باتوجه به معافیت ۲۸ سالگی نفرات شاغل در لیگ برتر و همچنین ۳۰ سالگی برای ملی‌پوشان، این موضوع تا حد زیادی حل شده بود، اما حالا با عدم تمدید این معافیت، بحران جدی برای این فوتبالیست‌ها و همچنین باشگاه‌ها ایجاد شده است.

یکی از مشکلات این است که ملوان تنها تیم نظامی لیگ برتر ایران است و طبیعتا امکان جذب همه بازیکنان سرباز را نخواهد داشت و از طرف دیگر عدم پرداخت دستمزد مطلوب در دو سال خدمت سربازی باعث می‌شود تا این نفرات انگیزه لازم برای بازی در ترکیب این تیم را هم نداشته باشند.

با این حال سازمان نظام وظیفه تاکید دارد تا بازیکنان مشمول باید به هر شکلی که شده خدمت سربازی خود را گذرانده و بعد از دریافت کارت پایان خدمت، به تیم موردنظر خود ملحق شوند.

حالا در تصویری که از یک فرم مهم برای بازیکنان سرباز تیم ملی منتشر شده، مشخص است که ۲۰ بازیکن تیم ایران مشمول هستند و هر کدام به طریقی توانسته‌اند سربازی خود را به آینده موکول کنند.

در این بین نام این نفرات دیده می‌شود: مهدی ترابی، مهدی قایدی، علیرضا بیرانوند، حسین پورحمیدی، محمدامین حزباوی، سعید عزت اللهی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سامان فلاح، محمد قربانی، آرمین سهرابیان، سیدمحمد کریمی، محمد خدابنده‌لو، سعید سحرخیزان، حسین گودرزی، ابوالفضل جلالی، پیام نیازمند، سیدمجید حسینی، علی قلی زاده، امید نورافکن و اللهیار صیادمنش.

از بین این نفرات پیام نیازمند به دلیل درگذشت پدرش، احتمالا کارت پایان خدمت را دریافت خواهد کرد، اما سایر ۲۰ بازیکن باید تکلیف خدمت خود را روشن کنند. از بین آنها جلالی و نورافکن این فصل راهی ملوان شدند تا خدمت سربازی را بگذرانند، اما سایر بازیکنان شرایط متفاوتی دارند.

قایدی، عزت اللهی، آزمون، جهانبخش، قربانی، سحرخیزان، حسینی، قلی زاده و صیادمنش نفراتی هستند که در خارج از ایران فوتبال خود را ادامه می‌دهند و احتمالا تا زمان بازگشت به ایران، مشکلی آنها را تهدید نخواهد کرد.

همچنین ترابی، بیرانوند، پورحمیدی، فلاح، سهرابیان، کریمی، خدا بنده لو و گودرزی، بازیکنانی هستند که با معافبت تحصیلی توانستند خدمت را عقب بیاندازند، اما با پایان سنوات باید خود را به نظام وظیفه معرفی کنند.

جالب اینکه در بین این نفرات، ترابی، بیرانوند و فلاح در پنجره نقل و انتقالات تیم جدیدی را انتخاب کرده‌اند و شاید در صورت پایان سنوات تحصیلی، مجبور شوند در سالیان آینده راهی تیم دیگری شوند.

البته فوتبال ایران بازیکنان مشمول خدمت بسیار بیشتری دارد و این بازیکنان تنها نفرات حاضر در لیست اولیه تیم ملی برای اردوی فروردین ماه بوده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.