سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکز ثابت اهدای خون در میاندوآب و نقده دایر است

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: مراکز ثابت اهدای خون همزمان با تاسوعا و عاشورای در شهر‌های میاندوآب و نقده دایر است.

داود نصر ارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به دایرشدن مراکز ثابت اهدای خون در میاندوآب و نقده، گفت: در این پایگاه‌ها پزشک و تکنسین‌ها حضور داشته و به متقاضیان خدمت رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بین شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی تنها مهاباد دارای پایگاه انتقال خون است و خون‌های اهدا شده در مهاباد پالایش و جداسازی شده و بر اساس نیازها، به مراکز بیمارستانی منتقل می‌شود.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد ادامه داد: برای ارائه خدمات به افرادی که طی این ۲ روز به منظور اهدای خون به مرکز ثابت اهدای خون واقع در خیابان دانش میاندوآب مراجعه می‌کنند، ۶ نفر در تاسوعا و هشت نفر در عاشورا، از پرسنل انتقال خون مهاباد به این شهرستان اعزام شدند.

وی اظهار کرد: طی این ۲ روز واحد آزمایشگاه مهاباد نیز فعال است و خون‌های اهدا شده در این ۲ شهرستان پس از انتقال به مهاباد توسط همکاران واحد آزمایشگاه فرآوری خواهد شد.

وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی افراد عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود بنابراین می‌توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد، بلکه سبب جلوگیری از ابتلای آنها به برخی از بیماری‌ها نیز خواهد شد.

نصرارکن در خصوص شرایط اهدای خون نیز بیان کرد: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ و ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد.

اداره انتقال خون مهاباد تأمین‌کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.