سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه راهبری جراحی مغز و اعصاب در اصفهان

پیشرفته‌ترین دستگاه راهبری جراحی مغز و اعصاب (نورونویگیشن)، در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی اصفهان راه اندازی شد.

مدیر روابط عمومی بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان گفت: استفاده از این دستگاه حین جراحی کمک می‌کند تا زمان عمل جراحی کوتاه‌تر، دستیابی به محل ضایعه سریع‌تر و دقیق‌تر انجام شده و ضمن حفظ سایر عناصر حیاتی مغزی و جلوگیری از آسیب به آنها جراح با اطمینان بیشتری ضایعه را بطور کامل خارج کند.

مرتضی هارونی  افزود: سامانه راهبری جراحی با همت نخبگان ایرانی در داخل کشور تولید شده و برای درک بهتر از آناتومی مغز به صورت زنده حین جراحی کمک می‌کند تا بتوان محل ضایعه‌ی مغزی (عروقی، تومور و…) را به خصوص در مناطق حساس مانند داخل بطنی، بهتر و دقیق‌تر مورد شناسایی، ارزیابی و درمان جراحی قرار داد.

او گفت:  درحال حاضر استفاده از این دستگاه در بخش دولتی باعث کاهش هزینه‌های بیمار (زمان عمل- بستری در ICU – بستری در بیمارستان- عوارض بعد از عمل)، شده و هزینه اضافه نیز از این منظر به آنها تحمیل نمی‌شود.

هارونی با بیان اینکه، سامانه راهبری جراحی (نورونویگیشن) ساخت ایران پیشرفته‌ترین دستگاه راهبری جراحی مغز و اعصاب است، تصریح کرد: این دستگاه با هزینه‌ بیش از  ۱۰۰ میلیارد ریالی با مشارکت ۶۰٪ صندوق توسعه ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مابقی توسط بیمارستان، خریداری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.