سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی اصفهان برای وزش باد شدید در شمال استان هشدار زرد صادر کرد

هواشناسی اصفهان برای وزش باد شدید و افزایش غلظت گرد و غبار در نیمه شمالی استان هشدار زرد صادر کرد.

 در هشدار شماره ۳۲ هواشناسی اصفهان پیش بینی شده است: پدیده وزش باد شدید، افزایش گرد و خاک و کاهش دید تا اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری، نیمه مرکزی و شرق اصفهان و با شدت بیشتر نیمه شمالی استان را دربربگیرد.

محدوده اثر این شرایط جوی، مناطق شرقی و شمالی و فرودگاه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان، مبارکه، مهاباد، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر، نایین، ورزنه و نجف‌آباد خواهد بود.

هواشناسی اصفهان در اطلاعیه خود در باره کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، احتمال سقوط درختان یا سازه‌های موقت و اختلال در تردد در محور‌های شرق استان نیز هشدار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: گرد و غبار و ادامه الگوی افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری ماندگار است.

منصور شیشه‌فروش افزود: با توجه به تداوم شرایط وزش باد، فعالیت‌های منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها از جمله خاکبرداری در معادن، حمل و نقل خاک و گچ و آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز ممنوع است.

او همچنین در باره خیزش کانون‌های گرد و غبار و فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق شمال و شرق اصفهان هشدار داد.

شیشه فروش افزود:  وضعیت بیش از یک میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در استان بحرانی است که ۱۵۰ هزار هکتار آن در اولویت اجرای طرح بیابان‌زدایی قرار دارد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.