سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شانس بالای مادورو برای پیروزی در انتخابات

منابع خبری اعلام کردند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ونزوئلا برای بار سوم در سمت خود باقی خواهد ماند.

خبرنگار المیادین در ونزوئلا روز دوشنبه گزارش داد که آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا برای سومین دوره ریاست جمهوری در سمت خود باقی خواهد ماند.

براساس گزارش المیادین، او افزود: رقابت بین کمپین‌های انتخاباتی در مناطق شرق کاراکاس تشدید شده است و آخرین نظرسنجی‌ها پیشتازی مادورو را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که او برای سومین دوره ریاست جمهوری ونزوئلا باقی خواهد ماند.

عروه محمود، نماینده المیادین در ونزوئلا گفت: مردم ونزوئلا به رئیس جمهور مادورو اعتماد دارند، زیرا او به مکتب عقاید و اصول چاوز تعلق دارد و نمادی از تداوم در انقلاب بولیواری است.

دیروز، مادورو پیش‌بینی کرد که اقتصاد کشورش در طول سال جاری بیش از ۸ درصد رشد خواهد کرد و گام‌هایی را در جهت بهبود اقتصاد محلی اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد: هدف فعلی تامین مالی یک میلیون پروژه جدید در ونزوئلا است که در بازه زمانی مرداد ماه سال جاری تا مرداد ماه ۲۰۲۵ انجام می‌شود.

این تصمیمات مهم در زمانی اتخاذ می‌شود که ونزوئلا در مهمترین انتخابات آمریکای لاتین وارد می‌شود. انتخاباتی که بار‌ها توسط دیپلمات‌های چندین کشور با وزن سیاسی و اقتصادی جهانی، از آمریکا گرفته تا چین، روسیه، برزیل، ایران، ترکیه و اتحادیه اروپا در مورد آن صحبت شده است. 

 در سی و یکمین دور انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، دو مفهوم ایدئولوژیک متضاد با یکدیگر رقابت می‌کنند، اولی نزدیک به واشنگتن و قدرت‌های غربی است و دیگری یک ناسیونال سوسیالیست است که خصومت خود را با واشنگتن و مداخلات آن در ۲۵ سال گذشته اعلام کرده است.

آمریکا با دخالت به شیوه‌ای تحریک آمیز و استعماری دست برنداشته و با مداخله در امور داخلی کشور نفت‌خیز در آمریکای لاتین سعی در ایجاد تغییر در راستای سیاست‌های خود دارد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.