سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت بیمه سلامت خراسان جنوبی از بیماران سوختگی

بیمه سلامت خراسان جنوبی از بیماران سوختگی با پرداخت هزینه‌های بستری و جراحی، حمایت می‌کند.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سوختگی یک بیماری است که در صورت بروز آن صدمات زیادی به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌شود به شکلی که بیشترین تأثیر را در ظاهر فرد داشته و هزینه‌های درمان کمرشکنی دارد و در صورتی که درصد سوختگی بالا باشد علاوه بر تأمین هزینه‌های زیاد پانسمان‌های سوختگی، فرد حادثه دیده باید به دنبال انجام جراحی‌های پلاستیک صورت نیز باشد.

او افزود: همانند سایر بیماری‌های دیگر در بخش بستری عادی، سوختگی و بخش مراقبت ویژه سوختگی (BICU) بر اساس تعرفه مصوب هیات وزیران و با سهم سازمان بیمه سلامت به صورت ۹۰ درصد محاسبه و پرداخت می‌شود و در برخی صندوق‌های بیمه‌ای این سازمان با هدف حمایت مضاعف، با سهم ۹۵ تا ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت، پوشش داده می‌شود.

اربابی بیان کرد: در سوختگی‌هایی که از پانسمان نوین (نقره) استفاده می‌شود هزینه خدمات و لوازم مصرفی برابر تعرفه مربوطه بیمه سلامت پرداخت می‌شود.  

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین برای انجام گرافت بیماران سوختگی، هزینه‌های مربوط به عمل جراحی گرافت و لوازم مصرفی مربوطه برابر تعرفه اعلامی بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در موارد سوختگی که بیمار متحمل هزینه‌های گزاف می‌شود برای جبران بخشی از هزینه‌های بیمار، هزینه‌های پرداختی او در صورت احراز شرایط در کمیته استانی از محل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در قالب هزینه خارج از ضوابط قابل پرداخت است.

او با بیان اینکه بهره‌مند شدن از خدمات بیمه سلامت نیازمند داشتن بیمه درمانی پایه سلامت است ادامه داد: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

اربابی تصریح کرد: هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.