سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی اربعین از مرزهای ایران

رئیس ستاد اربعین گفت: تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور پیش‌بینی شده است.

پنجمین جلسه ستاد اربعین خراسان رضوی با حضور معاون وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین در مشهد مقدس با حضور سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد اربعین کشور، علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مدیران استان در محل دفتر استاندار برگزار شد.

رئیس ستاد اربعین کشور در حاشیه این جلسه اظهار کرد: در این جلسه پیرامون زائران غیرایرانی مباحث مرور شد که در حوزه زائران غیر ایرانی، ما دو بخش زائران مقیم و غیرمقیم داریم.

وی ادامه داد: زائران غیر مقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر کشورها وارد می‌شوند؛ محل خروج آنها از مرز چذابه است. مسئله مهم این زائران بحث حمل و نقل است که در این جلسه تاکید شد تا زائران عزیز پاکستانی حتما می‌بایستی با اتوبوس‌های خود وارد کشور شوند. همچنین در این جلسه مصوب شد زائران افغانستانی نیز با اتوبوس‌ها و ون‌های مورد تایید مثل اتوبوس‌های پاکستانی در داخل کشور ما تا مرز عراق برای انتقال زائران تردد داشته باشند.

میراحمدی در خصوص زائران مقیم عنوان کرد: این عزیزان می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود جهت ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام کنند و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت نمایند و سپس برای عبور از مرز شلمچه می‌توانند تردد کند.

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین ایران گفت: تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی در اربعین ۱۴۰۳ از مرزهای کشور به سوی عراق پیش بینی می‌شود.

میراحمدی افزود تمام تسهیلات ممکن برای اتباع غیرایرانی در نظر گرفته شده است و هرگونه خدمات؛ استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر این عزیزان در ایران به نحو شایسته‌ای‌ ارائه خواهد شد.

وی تأکید کرد زائران غیر مقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر نقاط به کشور وارد می‌شوند از مرز چزابه به سمت کشور عراق خواهند رفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.