سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعترافات جدید شبکه جاسوسی آمریکا - رژیم صهیونیستی در یمن

سرویس‌های امنیتی یمن اعترافات جدیدی از شبکه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن فضای اجتماعی در یمن با هدف دخالت در امور داخلی این کشور و متزلزل کردن ثبات اجتماعی منتشر کردند.

اعترافات جدید نشان داد که از جمله اقدامات شبکه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی، هدف قرار دادن جوانان توسط آمریکا از طریق چندین پروژه بوده که مهمترین آنها پروژه «افزایش ظرفیت‌های جوانان در طرح حل درگیری‌ها»، با اجرای سازمان زمینه مشترک و به اصطلاح پروژه‌ای با شبکه‌ای از رهبران برای توسعه، با اجرای سازمان «رنین» یمن و پروژه‌های پنهانی که رهبران جوان را توسط آژانس توسعه ایالات متحده جذب می‌کرد، بوده است. 

هدف این پروژه‌ها، بر اساس اعترافات، جذب و استخدام جوانان و جمع آوری داده‌های اطلاعاتی برای سیا بوده است.

یکی از جاسوسان گفت: «مهم‌ترین چیزی که آمریکایی‌ها در خفا از این پروژه به‌دست می‌آوردند، روند دوقطبی‌سازی و جذب زنان و مردان جوان، گسترش افکار و ارزش‌های غربی، تضمین نفوذ شخصیت‌های اجتماعی و تعیین آنها در سطح شهرستان‌ها با اجرای سازمان زمینه مشترک به نفع آژانس توسعه آمریکا در مناطق تحت کنترل متجاوزان در هر منطقه از جنوب کشور و تعز بود.»

طبق اعترافات، از جمله اقدامات شبکه جاسوسی آمریکا و صهیونیست‌ها همچنین «هدف قرار دادن زنان تحت عنوان حقوق و برابری با مردان» از طریق چندین پروژه و برنامه تحت مفهوم «توانمندسازی و تقویت زنان در جامعه» بوده است.

اعترافات حاکی از آن است که هدف این پروژه‌ها «جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی درباره زنان به منظور به فساد کشیدن آنها، برهم زدن ساختار اجتماعی و خانوادگی و جذب و استخدام رهبران زن برای خدمت در جهت دستور کار آمریکا» بوده است.

همچنین طبق اعترافات، پروژه‌هایی برای هدف قرار دادن یک قبیله از طریق چندین پروژه وجود داشت، در حالی که هدف پنهان و اطلاعاتی پشت آنها جمع آوری اطلاعات و تهیه مطالعات درباره قبایل یمنی و ترکیب آنها و جذب و استخدام شیوخ و روحانیون به نفع اطلاعات آمریکا بود.

به همین بهانه‌ها و پس زمینه‌ها، شبکه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال هدف قرار دادن سازمان‌های جامعه مدنی، جوامع و شورا‌های محلی و همچنین هدف قرار دادن اقلیت‌ها و حاشیه نشینان مانند البهره، المکارمه یا المهمشین با عنوان «دفاع و حمایت از حقوق آنان» با هدف مداخله در امور داخلی یمن و متزلزل کردن ثبات اجتماعی بود.

یکی دیگر از کار‌های این شبکه جاسوسی اجرای پروژه جوامع جهانی با هدف «جذب شخصیت‌های اجتماعی به منظور ایجاد نفوذ برای اطلاعات آمریکا» است.

سرویس‌های امنیتی صنعا، پایتخت یمن، در ۱۰ ژوئن یک شبکه بزرگ جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را شناسایی کردند که از سال ۲۰۱۵ در موسسات مختلف فعالیت می‌کردند. این سرویس‌ها اشاره کردند «این شبکه اطلاعات نظامی را با هدف تضعیف ارتش یمن و توانمندی‌های آن، نیز هدف قرار دادن بخش اقتصادی یمن و کارشکنی در آن به بخش اطلاعات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه می‌کرد».

سرلشکر «عبدالحکیم هاشم الخیوانی»، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه کشف‌شده با جمع‌آوری اطلاعات مهم در زمینه‌های مختلف، عملیات فنی جاسوسی مستقیم را به نفع اطلاعات دشمن انجام داده و اطلاعات محرمانه و حاکمیتی را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی دشمن قرار داده است.»

در این رابطه، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله نیز تاکید کرد که انهدام شبکه خطرناک جاسوسی که در خدمت ایالات متحده است، یک پیروزی بزرگ و مهم است.

الحوثی افزود که این شبکه جاسوسی چهره براندازانه و توطئه گر آمریکا که حاکمیت کشور‌ها را زیر پا می‌گذارد و دیگران را استثمار می‌کند، آشکار می‌کند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.