سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام حسین(ع) مسیری را برای همه آزادگان تاریخ گشود

امام جمعه همدان گفت: امام حسین(ع) مسیری را برای همه آزادگان تاریخ گشود و کنار حسین(ع) بودن مبارزه با هر نوع طاغوتی است.

 آیت الله شعبانی موثقی در جمع عزاداران حسینی با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) مسیری را برای همه آزادگان تاریخ گشود، گفت: کنار امام حسین(ع) بودن، یعنی مبارزه با هر نوع طاغوتی است.

او گفت: امروز جامعه با دو حسین بن علی(ع) ارتباط دارد، یک سطح، حسینی(ع) است که در قتلگاه به شهادت رسید، سطحی که ارتباط با آن آسان است و یک سطح نیز ارتباط با حسین بن علی(ع) است که در دعای عرفه مطرح شده و کمتر با آن ارتباط داریم.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه معرفت امام شناسی لازمه امروز جامعه است، گفت: حرف امام حسین(ع) این است که اگر معرفت خدا نداشته باشید، نمی‌توان خدا را عبادت کرد.

امام جمعه همدان، با طرح این سوال که آیا ما هم می‌توانیم همانند امام حسین(ع) در اوج سختی‌ها باز هم سخن از رضایت پروردگار بزنیم؟، گفت: علت آنکه کمتر با امام حسینی که در دعای عرفه مطرح می‌شود ارتباط داریم، سختی‌هایی است که در این مسیر وجود دارد.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه اصل در دین داری، معرفت است، گفت:  به همان اندازه‌ای که انسان از خدا می‌ترسد، دارای معرفت است، به بیان دیگر کسی که دارای معرفت است، هر حرفی را به زبان نمی‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع)، یک قیام سیاسی بود، البته نه برای قدرت طلبی که برای اصلاح قدرت، گفت: اگر جریان فرهنگی آن دوران با یزید همراه نبود، نمی‌توانست علیه امام حسین(ع) جریان سازی کند.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های آن دوران موجب شد تا جامعه اسلامی قانع شود که یا سکوت کند و یا حق را به یزید دهد، گفت: اینکه طرف مقابل سخن امام را نشنید، به این دلیل بود که در جریان اقتصادی فاسد قرار گرفته بود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: در نبرد با طاغوت باید در سه عرصه جریان فکری فاسد، جریان اقتصادی فاسد و جریان فرهنگی فاسد ورود کرد.

برچسب ها: محرم ، تاسوعا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.