سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسیر پروژه راه‌آهن لرستان تغییر کرد

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی از تغییر مسیر راه‌آهن لرستان خبر داد.

سید حمیدرضا کاظمی گفت: عملیات اجرایی قطعه ۲۱۹ کیلومتری راه‌آهن خرم‌آباد - پلدختر - اندیمشک بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با وزارت راه و شهرسازی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال منعقد و آغاز شد.

 سید کاظمی با بیان اینکه راه‌آهن لرستان بسیار سنگین، هزینه بر است اظهار داشت: راه آهن لرستان یک پروژه ملی و بین‌المللی تکمیل کننده کریدور شمال، جنوب و غرب کشور به مرکز است که بندر امام خمینی (ره) را به بندر انزلی، شمال‌غرب و سایر نقاط وصل می‌کند.

وی گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا در طرح‌های عمرانی در سریع‌ترین زمان بهره‌برداری شود. نماینده پلدختر معمولان تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های سه‌ساله مسیر راه‌آهن لرستان که مقرر بود از حاشیه آزادراه پل زال عبور کند از کنار جاده قدیم خرم‌آباد به پلدختر تغییر مسیر داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
محمدرضا گودرزی
۲۳:۵۳ ۲۷ تير ۱۴۰۳
این هم از اون حرفهاست الانش هم که راه آهن جنوب به جاهای دیگر اتصال دارد دورود به اندیمشک متصل است ولی شما نظر دیگری دارید توجیه نکنید انگار شما توسعه را بلدید این هزینه را به اضافه تخریب اراضی وطبیعی وادامه تخریب هم اندازه گیری کنید میخواهید بیشترش کنید همان خط موجود را توسعه دهید نه یک خط جدید کمانی شکل غیر قابل دفاع از فنی و اقتصادی .
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ تير ۱۴۰۳
آقا بقول معروف ،: نه به داره نه به باره اینجا شما خودتون روکشتین کاش میشد صد پروژه مشابه موازات هم شدوع بکار کنند مردم رو مشغول کرده از خیر بهره‌برداری بگذرید ایاالناس
نامور
۰۷:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۳
میشه بگین قطار بروجرد درود بعد ازیک سوم قرن به کجا رسید؟
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۷ تير ۱۴۰۳
احداث راه آهن خرم آباد به اندیمشک یکی از پروژه های غیر اقتصادی و هزینه بر برای هیچ ، چون که اینگونه طرح ها از روی لابی گری و سمج بازی برخی مسئولین و حتی نفوذدر سیستم های مربوطه و خرج تراشی برای دولت ها و حیف و میل کردن دارایی ها و سرمایه ها و بیت ومال مملکت هست وگرنه طرح های مهمتری مثل انزلی به استارا و یا چابهار به زاهدان و شیراز به بوشهر مهمتر از خرم آباد به جنوب است .
مهراب حسینی
۲۳:۴۶ ۲۶ تير ۱۴۰۳
این پروژه راه آهن خرم آباد یک پروژه مازی، هزینه بر و بی فایده به نظر می رسد؟ ضمن اینکه پروژه شمال جنوب از مسیر ملایر-بروجرد-دورود-سپید دشت- اندیمشک قرار بوده است انجام شود و ایستگاه خرم اباد در این مسیر سپید دشت هست که فاصله ای هم با شهر خرم آباد ندارد. مملکت پول ندارد. چرا پروژه های موازی تعریف می‌کنید در این وانفسا؟ خرم آباد فرودگاه هم دارد و به ازاد راه شماره پنج هم متصل است.
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۶ تير ۱۴۰۳
یک دهم این هزینه رو میتونستن برا نوسازی ناوگان ریلی و واگنی دورود انجام بدن آخه متوجه نیستم این همه هزینه برا چیه فقط برا اینکه بگن خرم آباد هم راه آهن داره !
ایران جان
۱۸:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۳
فقط این طرح منایع ملی را نابود کرد مدیران بی تدبیر به جای راه آهن فرودگاه بین المللی میزدید که این منطقه رشد کند
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ تير ۱۴۰۳
بهتر چون لرزش‌های قطار تونل زال رو می‌لرزند و خراب می‌کرد
عشایرایرانی
۱۷:۰۹ ۲۶ تير ۱۴۰۳
شمال جنوب برای یک کشور اباد که دنبالسود ترانزیت کالا درجهان است حتی سه مسیر دو خطه هم مقرون به صرفه است مردم لرستان راچرا منت می نهید
عبدالله
۱۶:۵۶ ۲۶ تير ۱۴۰۳
با سلام برای پلدختر و معمولان که بعد از آزادراه خیلی ها شغل شون از دست رفت و حتی مسیر شون کم رونق شده بود این طور کاری به معنی احیاء دوباره و بلند شدن شون هست. کمی منطقی باشیم. اتلاف سرمایه ای که برای تغییر مسیر مصرف شده کم تر از چیزی هست که سال ها میتونه مناطق پلدختر و معمولان رو دوباره سر پا کنه
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۳
جناب نماینده، شما جاده های آسفالته رو درست کن مردم راحت به پلدختر برن ریل و راه آهن پیشکش شما، جاده گردنه طولکش بطرف پلدختر افتضاح افتضاحه ،واقعا این مدیران بی مدیریت و بی لیاقت و گماشته این نماینده بازدیدی از این جاده مسخره دارن،واقعا این نماینده یه بازدیدی از این جاده داره ببینه چقدر افتضاحه.
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۶ تير ۱۴۰۳
راه آهن ازنا الیگودرز
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۶ تير ۱۴۰۳
میشه بفرمایید بعد از چند هزار میلیارد نقشه برداری ومطاالعه وغیره این اتفاق افتاد؟
محمدی
۰۹:۲۱ ۲۶ تير ۱۴۰۳
واقعا به نظرمن اقناع کردن وزارت راه وشهرسازی در تغییر مسیر به شهرهای معمولان وپلدختر شق القمر بوده چرا که جاده معمولی ساخت هم دراین مناطق کوهستانی کار سختیه درود به شرف و قدرت ونفوذ سید کاظمی.این حرکت رکود اقتصادی وشغلی پلدختری هارو می زداید و به این دوشهرستان رونق دوباره می بخشد
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۵ تير ۱۴۰۳
تشکر میکنم
نادر
۲۲:۰۳ ۲۵ تير ۱۴۰۳
در مورد مسیر بهینه نظری ندارم و باید اطلاعات بیشتر منتشر بشه تا بشه بحث‌کرد ولی از سیل ۹۸ تا امروزتیر ۴۰۳، هنوز جاده قدیم خرم اباد به پلدختر که بخش هایی از اون تخریب شده بود و توسط قرارگاه خاتم در حال انجام هست تکمیل نشده و به بهره برداری نرسیده، در اجرای طرح ها دقت زیاد بابد بشه واقعا منابع کم هست ابتدا طرح های جاری تکمیل و طرح جدید با مطالعات کارشناس های بی طرف اجرا بشه
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۳
چه نیازی به این راه آهن هست لرستان در مسیر راه آهن جنوب به پایتخت قراردادهیچ نیازی به این راه آهن نیست جز هزینه ونابودی منابع طبیعی همون راه آهن پهلوی تعمیر نگهداری کنید میزان نشود که مفید وکارایتر
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۵ تير ۱۴۰۳
مسیر درود به اندیمشک فرسوده و آسیب پذیر و نیاز مبرم به جایگزینی داشته و مسیر خرم آباد بهترین و مقرون به صرفه بوده و طرح ملی و یکی از ابر پروژه های کشور است
آرین
۱۷:۲۶ ۲۵ تير ۱۴۰۳
مسیر دورود به جنوب از لحاظ ریلی کهنه ‌قدیمی شده ، مضاف بر اون از لحاظ استراتژیک همیشه راه جایگزین نیاز هست چراکه در مواقع بحرانها طبیعی وغیره یک راه کفایت نمی کنه؛تازه خرم آباد مرکز استان لرستانه ‌راه آهن از ضروریات این شهرهست
سلام
۱۷:۱۶ ۲۵ تير ۱۴۰۳
هر سال جاده مسیر خرم آباد پلدختر رو آب میبره حالا نوبت خط آهن هست که آب ببردش مسیر پل زال کوتاه تر و کم هزینه تر هست قطار تا خرم آباد مرکز استان بیاد بقیه مهم نیست هر جا خواست بره مسیر مردم خرم آباد که به سمت جهنم گرما نمیخوره قراره جاهای دیگه مسافرت کنند
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۳
انشالله هرچه زودتر افتتاح بشه.ما که سال هاست منتظریم
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۴۰۳
چه احتیاجی به راه آهن خرم آباد بود،،وقتی راه آهن از دورود میگذره و میره جنوب کشور،،مسیر خرم آباد که مستقیم برا جنوب نمیره،از پلدختر به اندیمشک میره از اونجا به جنوب وصل میشه،،خوب مسیر راه آهن دورود هم به اندیمشک وصل میشه،،پس فقط اتلاف هزینه و وقت و منابع ملی داره،،
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۳
ببخشید استاد با شما هماهنگ نشده
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ تير ۱۴۰۳
راه آهن برای خرم آباد نه توجیه اقتصادی دارد و نه ضرورت. فقط هزینه بر و بلا استفاده خواهد بود. در حالیکه شهر دورود در نزدیکی خرم آباد قرار گرفته و متصل به خط آهن سراسری جنوب به شمال است، چه لزومی دارد که به خرم آباد راه آهن بکشند و آن جا که ته مسیر می باشد.در شهری که زمین مسطح برای ساخت و ساز وجود ندارد ،خط راه آهن حتما باید به صورت تله کابین در بالای شهر ساخته شود.
هادی
۲۲:۴۱ ۲۶ تير ۱۴۰۳
جدی میفرمایید
بصیرت
۱۰:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۳
راه آهن لرستان به سمت جنوب در مسیر فعلی که سالها پیش و قبل از انقلاب تاسیس شده اصولی تر و اقتصادی تر است و مسیر فعلی که از خرم آباد عبور کند هیچ توجیه علمی و اقتصادی ندارد و فقط اتلاف هزینه . وقت و منابع ملی است .
تا کی باید شاهد اتلاف سرمایه های ملی و تصمیمات احساسی و بدون نظر کارشناسی باشیم ؟؟؟
ا .م
۱۱:۲۸ ۲۵ تير ۱۴۰۳
باسلام اتفاقا مسیر خرم اباد، درست تر ، کم هزینه تر و دقیقا اقتصادی تر است، و میتواند در آینده بعنوان مسیر درست کلیدر شمال به جنوب مورد بهره برداری قرار گیرد. بنظر مخالفت شما دلیل دیگری دارد
حالا شما بفرمایید
۱۸:۲۰ ۲۷ تير ۱۴۰۳
کریدر شمال به جنوب