سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واقعه عاشورا نقطه عطف وحدت است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر در مقابل رسالت خود مودت را به مردم توصیه کرد و عاشورا نقطه اشتراک و وحدت بین مسلمین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عرب خالص  بیان کرد: بعضی از امور در بین همه انسان‌ها از ابتدا تا انتها مشترک است و به این امور مشترک امور ذاتی و فطری می‌گویند و همه انسان‌ها ان‌ها را در درون خود می‌ابند و همزاد با خلقت انهاست و خداوند انسان را به گونه‌ایی افریده است که چه مسلمان چه غیر مسلمان چه متدین چه غیرمتدین گرایش به معنویت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان بیان کرد: کسانی که ادیان غیرالهی را پذیرفتند ولی همه ان‌ها یک وجه مشترک را در درون خود دارند که متوجه وجودی هستند که هیچ گونه عیبی ندارد و کمال مطلق است و در این مسیر هم خداپرستی بوده است هم اهل امور معنوی بوده‌اند معنویت درست به وسیله خالق و کسی که معنویت را در فطرت انسان قرار داده است بهترین معنویت را به ما معرفی می‌کند که باعث قرب الهی می‌شود و هیچ عیب و نقصی ندارد.


وی افزود: وقتی خدا انسان را خلق کرده هدف این بوده که این انسان خدا را عبادت کند نه تنها انسان بلکه هر چه غیر انس پس خلقت هر موجودی کاملاً با برنامه و با هدف قرب الهی بوده است این قرب الهی نیاز به برنامه دارد و ارسال این برنامه با حضور پیامبران در میان مردم و ابلاغ این برنامه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عرب خالص خاطرنشان کرد: از چیز‌هایی که باعث وحدت بین مسلمانان می‌شود محبت به اهل بیت است و همه اعتراف دارند که پیامبر در مقابل رسالت خود از مردم مودت را خواست و این از ضروریات دین است.

وی اذعان کرد: تمام مردم به مکتب سیدالشهدا و احترام به این مکتب معتقد هستند و انحراف یزید نیز برای تاریخ روشن و واضح است ظلم ستیزی در وجود هر انسان ازاده‌ایی وجود دارد و از وجوبات اولیه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهر سیستان وبلوچستان عنوان کرد: دفاع از حق و ظلم ناپذیری امام حسین و یارانشان باعث فرود اوردن سر در مقابل‌ایشان و واقعه عاشورا می‌شود امام حسین و قیام عاشورا نماد‌امیدافرینی است.

وی در ادامه بیان کرد: از افرادی که در عاشورا نقش افرینی کردند زنانی بودند که یا اهل حرم بودند مثل حضرت زینب و چه زنانی که از اهل بیت پیامبر نبودند و در مسیر همراه شدند حضرت زینب در رأس انهاست واقعه عاشورا دوبخش دارد یکی تا ظهر عاشوراست و دیگری پیام عاشوراست که با بیان یک زن یعنی حضرت زینب انجام گرفت و روایت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عرب خالص تصریح کرد: در این میان زنانی بودند که باعث سعادت خود همسران و پسران خود شدند همسر وهب که هانیه نام داشت نه تنها همسر خود را به همراهی با امام حسین ترغیب کرد بلکه خود نیز تنها زن شهید کربلاست.

برچسب ها: حوزه علمیه ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.