سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز ۳۵ هزار نفری تحقیق و توسعه هوآوی در شانگهای افتتاح شد

هوآوی رسماً از مقر تحقیقاتی عظیم خود در شانگهای رونمایی کرد که ۳۵ هزار دانشمند و مهندس در ۴۰ هزار دفتر آن مشغول به کار می‌شوند.

هوآوی به‌طور رسمی از مرکز تحقیقاتی دریاچه لیانکیو رونمایی کرد. براساس گزارش‌های EET-China، این مرکز عظیم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد یوان (حدود ۱٫۴ میلیارد دلار) در زمینی به وسعت ۲٬۶۰۰ هکتار ساخته شده که از مقر اپل و مایکروسافت نیز بزرگ‌تر است. در این مجموعه بیش از ۴۰،۰۰۰ دفتر اداری وجود دارد که انتظار می‌رود میزبان ۳۵،۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت باشند.

مرکز تحقیقاتی دریاچه لیانکیو در شانگهای واقع شده و قرار است تمامی فعالیت‌های تحقیق و توسعه هوآوی را در خود جای دهد. این فعالیت‌ها شامل کار روی محصولات های‌سیلیکون (HiSilicon)، فناوری‌های بی‌سیم مانند 5G-A و 6G، گوشی‌های هوشمند، خودرو و تحقیقات انرژی دیجیتال می‌شود. مرکز تحقیقاتی مذکور به ۸ ناحیه تقسیم می‌شود که شبکه‌ای از جاده‌ها، قطار‌ها و پل‌های هوایی این نواحی را به یکدیگر متصل می‌کنند.

پروژه مرکز تحقیقاتی دریاچه لیانکیو، در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) آغاز شد و تکمیل آن بیش از سه سال طول کشید. رن ژنگفی، مدیرعامل هوآوی اعلام کرد که «مجموعه دریاچه شیکاگو» الهام‌بخش این پروژه بوده است.

وی اعلام کرد که منطقه دلتای رودخانه یانگ‌تسه محیطی زیبا و مناسب برای خارجیان به‌حساب می‌آید و باعث می‌شود که ۷۰۰ یا ۸۰۰ دانشمند خارجی شاغل در هوآوی احساس غریبی نکنند.

مرکز تحقیقاتی دریاچه لیانکیو، نگین درخشان مرکز نوآوری علم و فناوری Xicen است که در منطقه نمونه‌سازی یکپارچه دلتای رودخانه یانگ‌تسه قرار دارد. این پروژه بخشی از تلاش‌های چین برای توسعه فناوری‌های داخلی و کاهش وابستگی خود به غرب به‌شمار می‌رود.

باتوجه‌به فشار تحریم‌های آمریکا و رقابت سنگین در حوزه تراشه‌سازی میان پکن و واشنگتن، تقویت بخش تحقیق و توسعه هوآوی اهمیت ویژه‌ای دارد. تمرکز فعالیت‌های تحقیقاتی در مجموعه واحد می‌تواند باعث ساده‌سازی عملیات و تسهیل همکاری بین بخش‌های مختلف این شرکت شود.

پروژه مرکز تحقیقاتی دریاچه لیانکیو همچنین میزان سرمایه‌گذاری هوآوی روی فناوری‌های آینده را نشان می‌دهد. مساحت این پروژه از مجموع مساحت اپل پارک (Apple Park) و پردیس ردموند مایکروسافت (Microsoft Redmond Campus) که به‌ترتیب ۱۷۵ و ۵۰۲ هکتار هستند، بیشتر است.

هوآوی علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در بخش اداری و املاک، همه تلاش خود را برای جذب استعداد‌های برتر به‌کار گرفته است. این شرکت با‌توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در استخدام شهروندان آمریکایی و دارندگان گرین‌کارت، بسته‌های حقوقی رقابتی ارائه می‌دهد. با خروج تدریجی سایر شرکت‌های فناوری پیشرفته خارجی از چین به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های ایالات‌متحده، هوآوی اکنون باید با ارائه پیشنهاد‌های ویژه، نخبگان چینی شاغل در خارج از کشور را به بازگشت به چین ترغیب کند.

منبع: زومیت

برچسب ها: هوآوی ، شانگهای چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.