سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح «نهضت سواد سلامت آموزی» در استان اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل گفت: هدف نهضت سواد سلامت آموزی آگاه سازی و افزایش سواد سلامت مردم و مراقبت از سلامت فردی و جمعی است.

غفوری حضوری در آئین افتتاح «طرح نهضت سواد سلامت آموزی» که در خانه یاریگران زندگی استان اردبیل و با حضور جمعی از مسئولان استان در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هدف نهضت سواد سلامت آموزی آگاه‌سازی و افزایش سواد سلامت مردم پیرامون شیوه‌های تأمین و مراقبت از سلامت فردی و جمعی است.

او با اشاره به سیاست‌های کلان سلامت، سیاست‌های ابلاغی خانواده و منویات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی، هدف از این نهضت را آگاه‌سازی و افزایش سواد سلامت مردم پیرامون شیوه‌ها و روش‌های تأمین و مراقبت از سلامت فردی و جمعی از طریق دریافت خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی اسلامی و نهادینه‌سازی آن در خانواده و جامعه و مدارس عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: این برنامه در اولین مرحله خود در سطح حداقل ۵۰ مدرسه شهر اردبیل اجرا و در سنوات آتی به سایر مدارس گسترش خواهد یافت.

حضوری با اشاره به برخی از مشکلات سلامت در جامعه گفت: با استفاده از ظرفیت این طرح و با بازگشت به سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیاری از بیماری‌های جسمانی و روانی از جمله نارسایی‌های قلبی و عروقی، حرکتی، خلقی و رفتاری تا حد قابل توجهی قابل پیشگیری، کنترل و درمان است.

در ادامه افسانه جهانی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز ایجاد ساز و کار‌های لازم برای ارتقای سلامت همه‌جانبه خانواده‌ها و دانش‌آموزان به ویژه سلامت جسم و روان آنها با استفاده از دانش نوین طب سنتی ایرانی اسلامی و با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های مردمی سازمان‌دهی شده توسط بنیاد خاتم‌الاوصیا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و طب سنتی استان را شاخص‌های برنامه بیان کرد.

او افزود: استان اردبیل به عنوان پنجمین استان کشور با توجه به اهمیت موضوع طرح نهضت سواد سلامت آموزی را آغاز کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.