سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راستگو:

۳۰ درصد ظرفیت و امکانات درمانی فارس صرف مسافران بیمار می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس گفت: ۳۰ درصد ظرفیت و امکانات درمانی استان صرف مسافران بیمار می‌شود و هیچ امتیاز و امکانات خاصی به ازای این دریافت خدمات به فارس تعلق نمی‌گیرد.

علی راستگو امروز در همایشی که بمناسبت گـرامیداشـت هفته تامین اجتماعی با حضور کارگران در خصـوص مسـائل و مشکـلات بیمــه‌ای برگزار شد، با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد مردان جامعه بازنشسته تامین اجتماعی دچار بیماری‌های پروستات، قلب و دیابت هستند، گفت: از ۵ قلم داروی مورد نیاز این افراد، حداقل دو قلم آن تحت پوشش بیمه‌ای نیست و فرد بازنشسته در بهترین حالت باید ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت دارو هزینه کنند.

او با اشاره به اینکه امروز انتظار جامعه کارگری و بازنشستگان از دولت اجرای قانون است، افزود: ماده ۴ قانون کار و ماده ۵۴ در قانون الزام اجرا نمی‌شود و جامعه کارگری در شورای عالی کار نماینده‌ای ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس خواستار شکل گیری شورای عالی تامین اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: زمانی روزگار کارگران سیاه شد که این شورا تعطیل و هیات امنا جایگزین آن شد.

راستگو با بیان اینکه برای کارگران پشت در‌های بسته تصمیم گیری می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز کارگران زیادی در کشور وجود دارند که پس از دو سه سال کار هنوز بیمه نشده‌اند.

او همچنین اعلام کرد ۳۰ درصد ظرفیت و امکانات درمانی استان صرف مسافران بیمار می‌شود و هیچ امتیاز و امکانات خاصی به ازای این دریافت خدمات به فارس تعلق نمی‌گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه امروز بیمارستان دوم تامین اجتماعی در حالی‌که در مرحله اسکلت و طبقه هشتم است گفته می‌شود که مشکل مقاوم سازی و فنی دارد و باید تعطیل شود، اما کسی پاسخگو نیست، گفت: چرا از ابتدا مسائل فنی مورد بررسی قرار نگرفته و اگر قرار گرفته امروز این حرف‌ها و سخنان چه معنایی دارد؟

راستگو همچنین با گلایه از بانک رفاه کارگران که تسهیلات در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار نمی‌دهد، گفت: امروز اعلام می‌کنیم اگر تصمیم گیرندگان بانک به سیاست خود ادامه دهند جامعه کارگری و کارفرمایی حساب‌های خود را در بانک رفاه بسته و به دیگر بانک‌ها که آمادگی همکاری دارند، منتقل خواهیم کرد.

ذنوبی‌تبار، رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان فارس هم با بیان اینکه چالش‌ها و مشکلات جامعه کارگری بسیار زیاد است و بخشنامه و آیین نامه‌های خلق‌الساعه بخران‌ها و مشکلات دیگری برای این جامعه ایجاد می‌کند، گفت: بخشنامه ۱۷۷۷ کاملا علیه جامعه کارگری است. ادامه این روند موجب ایجاد تنش و بالا گرفتن اعتراض جامعه کارگری خواهد شد.

او اضافه کرد: در بخش اصلاح عناوین شغلی نیز نه کارگر و نه کارفرما مقصر نیست، مقصر اصلی سازمان تامین اجتماعی است و امروز برای قرار از این مسئولیت توپ را در زمین جامعه کارگری و کارفرمایی انداخته است تا از جیب کارگر این پول را بیرون بکشد.

ذنوبی تبار با بیان اینکه این بخشنامه موجب تعدیل و اخراج بسیاری از کارگران خواهد شد، گفت: از سازمان تامین اجتماعی هر دقیقه یک مصوبه برای ضربه به کارگر بیرون می‌آید.

او تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی بهتر است به جای ایجاد چالش برای کارگران به دنبال مباحث فرار بیمه‌ای باشد.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان فارس در خاتمه گفت: امروز بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و اداره کار به عنوان مشاور وارد کارخانجات و شرکت‌های بزرگ می‌شوند و با دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی راه‌های فرار از پرداخت حق کارگران را دنبال می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.