سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت ۲۸ تیم ثابت و سیار دامپزشکی البرز در ایام محرم بر ذبح دام

مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۸ تیم ثابت و سیار نظارت بر ذبح قربانی دام هیات عزاداران حسینی نظارت می‌کنند.

علیرضا رفیعی پور گفت: در این مدت ۵۵ دامپزشک، بازرس و ناظر شرعی بر روند ذبح دام‌های زنده نظارت دارند و شهروندان البرزی می‌توانند از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ با همکاران ما در این زمینه ارتباط برقرار کنند.
او اضافه کرد: طرح تشدید نظارتی در مراکز عرضه دام از یک هفته گذشته در استان البرز ابلاغ شده و این نظارت‌ها در مراکز عمده فروشگاه‌ها نیز تشدید شده است.
مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، مردم باید در ایام ماه محرم از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.
رفیعی پور افزود: ذبح غیربهداشتی به انتشار بیماری‌ها و افزایش خطرات بهداشتی از جمله تب مالت، بیماری سل و نظایر آن منجر می‌شود. از این رو اداره کل دامپزشکی استان مسئولیت نظارت بر نحوه اصولی و بهداشتی ذبح دام در استان را به عهده دارد.
او اظهار داشت: وجود بیش از ۸۵۰ مورد بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب کریمه کنگو بر اهمیت رعایت بهداشت از سوی شهروندان می‌افزاید.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: همچنین اکیپ‌های ثابت دامپزشکی نیز در مراکز دامپزشکی شهرستان‌ها مستقر بوده و آماده خدمات رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی هستند.

برچسب ها: دامپزشکی ، ذبح دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.