سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت هوای قصرشیرین در وضعیت خطرناک قرار گرفت

ایستگاه سنجش کیفی هوای قصرشیرین عدد شاخص ۵۰۰ وضعیت قهوه‌ای یعنی خطرناک و بحرانی وضعیت هوا را نشان می‌دهد و مرزنشینان این شهرستان علاوه بر تحمل گرمای طاقت فرسای تیرماه این منطقه گرمسیری با گرد و غبار و وضعیت بحرانی هوا نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: ایستگاه سنجش کیفی هوای قصرشیرین عدد شاخص ۵۰۰ وضعیت قهوه‌ای یعنی خطرناک و بحرانی وضعیت هوا را نشان می‌دهد.

پژمان فتاح‌پور افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI اکنون (یکشنبه ۲۴تیرماه) برای ایستگاه‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب به دلیل ورود گرد و غبار به آسمان این شهرستان‌ها شاخص مشابه عدد ۵۰۰ در وضعیت قهوه‌ای که بیانگر وضعیت بحرانی و خطرناک برای گروه‌های مختلف به خصوص افراد حساس است.

وی اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای سالم عدد ۱۰۰ است که با قرارگیری بر روی عدد ۳۹۵ به معنای وضعیت خطرناک بوده که افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل طی ساعات آینده خودداری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین ادامه داد: بر این اساس تاکید می‌شود گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی در شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب از منزل خارج نشوند و توصیه می‌شود سایر افراد نیز جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

بر اساس اعلام رییس اداره هواشناسی قصرشیرین نیز دید افقی ناشی از گرد و خاک موجود در هوای قصرشیرین به چهار هزار متر کاهش یافته است که تا اواخر وقت امروز این وضعیت بر منطقه ادامه دارد و از فردا نیز تاپایان هفته جاری غبار رقیق بر جغرافیای قصرشیرین حاکم است.

طبق اعلام اداره هواشناسی قصرشیرین آسمان این شهرستان مرزی و گرمسیر در خردادما امسال ۱۲ روز و در تیرماه هشت روز غبارآلود بوده است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگرد‌ها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ‌های درختان بلوط، به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهر‌های مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهر‌های کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.