سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تعادل بازار مسکن از رهگذر تکمیل سامانه املاک

یک نماینده مجلس گفت: اگر عرضه خانه‌های خالی از طریق سامانه املاک انجام شود در متعادل‌سازی بازار عرضه و تقاضای مسکن مثمرثمر خواهد بود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره راهکار کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن گفت: قانونی که در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها برای اولین‌بار در مجلس شورای اسلامی مصوب شد به منظور کنترل و تنظیم بازار مربوط به اجاره‌بها بود که باید اجرایی شود.

وی افزود: اگر این قانون به صورت کامل اجرا شود، پیش‌بینی می‌شود که بخشی از مشکلات مرتفع شود.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس تصریح کرد: در کنار این قانون و اولویت، اجرای قانون معروف مسکن ملی وجود دارد که سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: چنانچه این قانون به اجرای کامل نرسد، قانون نهضت ملی که از سوی دولت سیزدهم پیگیری شد نیز ظرفیتی است که می‌تواند به‌طور زیرساختی به حل مشکل کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر عرضه خانه‌های خالی از طریق سامانه املاک انجام شود کار خوبی است و اجرای این قانون برای کشور موثر خواهد بود، اما به نظر می‌رسید موثرتر از آن بحث مربوط به عرضه مسکن یعنی تنظیم و تعادل متعادل‌سازی بازار عرضه و همچنین تقاضای مسکن است که مثمرثمر خواهد بود.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس بیان کرد: اینکه مردم، چون نیازی به اجاره‌بها ندارند و یک طبقه ساختمانی را خالی بگذارند در افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها تاثیرگذار است بنابراین برنامه‌ریزی در کشور از سوی افراد باید به گونه‌ای باشد که این تصور را نداشته باشند که اگر مسکن را می‌سازند و استفاده نمی‌کنند سود آن برای آنها باقی می‌ماند بلکه آنها باید این سرمایه را در تولید وارد کنند تا به حل مشکل مسکن و ساماندهی آن کمک کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امین
۰۷:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۳
به مالکیت خصوصی احترام بگذارید و مردم را در مقابل یکدبگر قرار ندهید .
با این قانون های به درد نخور و کمونیستی باعث میشوید سرمایه ها از کشور خارج شود یا سمت دلار و طلا برود .

یعنی دیگه خرابکاری نمونده که انجامش نداده باشید .