سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابستان مازندران بدون خاموشی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: امسال شبکه برق پایدار بوده و هیچ خاموشی برنامه ریزی شده تاکنون نداشته ایم.

موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه حداکثر مصرف استان در امسال مربوط به ۲۰ تیرماه می‌باشد، گفت: میزان مصرف برق استان‌های مازندران و گلستان ۵ هزار و ۱۲ مگاوات بوده که حدود ۳ هزار مگاوات در نیروگاه دو استان تولید شده و بقیه از خطوط تبادلی استان‌های همجوار وارد شبکه برق مازندران و گلستان شده است.

او افزود: امسال شبکه برق پایدار بوده و هیچ خاموشی برنامه ریزی شده تاکنون نداشتیم.

موسوی با اشاره به اینکه روز‌های گرمی در پیش رو خواهیم داشت، گفت: پیک مصرف در نیمه اول مردادماه اتفاق می‌افتد و پیش بینی می‌شود حدود ۷۵۰ مگاوات بیشتر از پیک ۲۰ تیرماه را تجربه کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به اجرای ۱۱ پروژه مهم و کلیدی برای توسعه شبکه برق در طول سال اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه‌ی خط انتقال ۴ مداره رویان نوشهر را به طول ۴۲ کیلومتر احداث کردیم که ظرفیت آن از ۳۰۰ مگاوات به ۱۴۰۰ مگاوات رسیده است.

موسوی گفت: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت مرکز مازندران که در جاده قائم شهر است ظرفیت آن ۲ برابر شده است و در حال حاضر ۱۵۷۵ مگاولت آمپر ترانسفورماتور در آنجا نصب است و خطوط خروجی ۶۳کیلو ولت را افزایش دادیم و از دو فیدر به ۱۴ فیدر رسانده شده است.

او افزود: با افزایش بار این پست در قائم شهر، مشکلاتی که طی سالیان قبل در قائم شهر، بابل، آمل و دریاسر وجود داشت مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به افزایش دما و میزان مصرف برق از مردم خواسته با مدیریت مصرف از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

موسوی به شهروندان توصیه کرد با تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی دمای آسایش ۲۵ درجه، در طول روز از نور طبیعی استفاده کنند و با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل پُر مصرف در ساعات اوج مصرف ۱۲ تا ۱۶، از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.