سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در بین دسته‌های عزاداری ممنوع

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از ممنوعیت حرکت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در بین دسته‌های عزاداری خبر داد.

سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به ماه محرم و حرکت دسته‌های عزاداری، گفت: حرکت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در بین دسته‌های عزاداری ممنوع است و حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

او از رانندگان خواست مراقب دسته‌های عزاداری باشند.

سرهنگ بیگلری با اشاره به استقرار موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در داخل شهر‌ها برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی، افزود: استقرار موکب‌ها در میادین و تقاطع‌ها ممنوع است و باید در جایی برپا شوند که مانع تردد عابران پیاده و خودرو‌ها نباشند.

سرهنگ بیگلری گفت: برابر با ماده ۱۰۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه نصب بنر و دست نوشته بر روی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ممنوع است و همچنین برابر با ماده ۱۹۱ آیین نامه رانندگی حرکت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در بین دسته‌های عزاداری ممنوع است و حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

رئیس پلیس راهور مازندران افزود: دسته‌های عزاداری که در داخل شهر‌ها برپا می‌شود نیرو‌های داوطلب مردمی باید با استفاده از جلیقه هم در پهلو، عقب و جلوی دسته‌ها حضور یابند تا رانندگان با عابران برخورد نکنند.

سرهنگ بیگلری گفت: چندین بار تاکید شده که اگر سامانه روشنایی خودرو دچار نقص باشد جزو نقص فنی محسوب شده و برابر جدول تخلفات حادثه ساز در سوابق گواهینامه راننده متخلف، نمره منفی درج می‌گردد.

او افزود: رانندگان حتماً قبل از روشن کردن و حرکت خودرو، سیستم روشنایی وسیله نقلیه را بررسی نموده و از سالم بودن چراغ‌ها اطمینان حاصل نمایند.

رئیس پلیس راهور مازندران گفت: عابرین پیاده نیز به پاس و احترام این ایام پوشش تیره بر تن دارند و کمتر در معرض دید رانندگان قرار می‌گیرند که رانندگان باید به این موضوع توجه داشته و با سرعت مطمئنه و مجاز، تردد‌های عابرین پیاده را به دقت بررسی و رؤیت نمایند تا از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

او افزود: رانندگان گرامی بویژه در این ایام همکاری لازم را با پلیس راهور استان مازندران که جهت نظم دهی خودرو‌ها و مورب پارک نمودن وسایل نقلیه در اطراف مساجد، تکایا و حسینیه‌ها مستقر هستند داشته باشند.

برچسب ها: محرم ۱۴۰۳ ، ماه محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.