سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ظرفیت پوشش فاضلاب قم در دولت سیزدهم پیگیری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: افزایش ظرفیت موافقتنامه فاضلاب شهر قم از ۵۰۰ هزار نفر به ۹۴۵ هزار نفر در دولت سیزدهم دنبال شد.

مهدی نظرزاده گفت: در همین رابطه برای افزایش پوشش شبکه فاضلاب شهر قم با افزایش احداث خط انتقال به طول ۲۱ کیلومتر و احداث یک مدول تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۴۲۵ هزار نفر موافقت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم افزود: در همین راستا احداث شش کیلومتر خط انتقال از ۲۱ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد داشته‌است و احداث تصفیه خانه فاضلاب نیز پس از تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین طی مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید به قم مقرر شد یک‌هزار میلیارد تومان جهت طرح فاضلاب قم تخصیص یابد که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته؛ این یک‌هزار میلیارد تومان در قالب موافقت نامه اشاره شده‌است.

گفتنی است هم اینک ۷۶ درصد آب استان از منابع سطحی و ۲۴ درصد آن از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

مسئولان شرکت آب و فاضلاب قم تاکید دارند آب مورد نیاز مردم استان در وضعیت مطلوبی تامین می‌شود که البته مدیریت هرچه بهتر این روند نیازمند همراهی همشهریان در رعایت سرانه مصرف و صرفه جویی است.

در استان قم ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶.۲ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب سالم و بهداشتی هستند و در بخش آبرسانی به روستاها، استان قم نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد.

آزمون‌های مختلف اعم از فیزیکوشیمیایی، میکروبی، کلرسنجی، کدورت سنجی، فلزات سنگین و بیولوژی به صورت روزانه بر روی آب شرب استان انجام می‌شود؛ سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار آزمون در سطح استان بر روی آب شرب، شبکه و تأسیسات آبرسانی به انجام رسید و هیچ‌گونه خللی در روند آبرسانی در این زمینه وجود نداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.