سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدال تکراری جوکوویچ و آلکاراس در فینال تنیس ویمبلدون

سنتر کورت ویمبلدون عصر امروز شاهد فینالی تکراری بین جوکوویچ و آلکاراس خواهد بود.

فینال صد و سی و هفتمین دوره مسابقات گرنداسلم ویمبلدون که قدیمی‌ترین رقابت تنیس در تاریخ این ورزش است از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه سنتر کورت لندن بین کارلوس آلکاراس اسپانیایی و نواک جوکوویچ صربستانی برگزار می‌شود.

سال گذشته در همین مرحله آلکاراس توانست جوکوویچ را شکست داده و اولین قهرمانی ویمبلدون خود را به‌ دست آورد. اعجوبه ۲۱ ساله تنیس دنیا که مرد شماره ۳ این رشته محسوب می‌شود در نیمه نهایی توانست مدودوف روس را شکست دهد. مدودوفی که با عبور از مرد شماره یک تنیس دنیا یعنی یانیک سینر به نیمه نهایی رسیده بود. کارلیتوس که یک ماه پیش قهرمان رولان گاروس شد حالا تنها یک گام با تکمیل مأموریت خود در لندن و فتح دوگانه رولان گاروس-ویمبلدون فاصله دارد؛ کاری که تاکنون تعداد کمی از مردان بزرگ تنیس همچون لیور، بورگ، نادال، فدرر و جوکوویچ موفق به انجام آن شده‌اند و از آن به عنوان دشوارترین مأموریت در دنیای تنیس یاد می‌شود.

اما جوکوویچ اسطوره صربستانی این رشته که با ۲۴ قهرمانی پرافتخارترین تنیسور تاریخ در رقابت‌های گرنداسلم هم محسوب می‌شود با ۳۷ سال سن، به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که پس از ۳۵ سالگی به سه فینال متوالی ویمبلدون راه پیدا می‌کند.

در تقابل‌های رودررو، جوکوویچ سه بار و آلکاراس دو بار به پیروزی رسیده‌اند و آخرین دیدار رسمی دو بازیکن در رقابت‌های انتهای فصل تورین، با پیروزی دو بر صفر بازیکن باتجربه صربستانی همراه بوده است.

ارزانترین قیمت بلیت فینال ویمبلدون ۱۰ هزار دلار یعنی بیش از ۵۷۰ میلیون تومان است. هزینه تماشای دیدار فینال ویمبلدون تقریبا ۱۰ برابر تماشای فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ درمی‌آید. البته بلیت‌های وی آی پی فینال ویمبلدون به ۲۳ هزار دلار می‌رسد که در نوع خود منحصر به فرد است. بدین ترتیب قیمت بلیت بازی فینال در جایگاه‌های ویژه حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.