سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«تارو ترنج» اولین سکوی عرضه محصولات شعر و موسیقی رسانه ملی

متولیان گفت: در برنامه «تار ترنج» هر اثری که در مرکز شعر و موسیقی تولید می‌شود رونمایی آن برای اولین بار در این برنامه صورت خواهد گرفت.

سید حسین متولیان مجری برنامه «تارو ترنج» با حضور در شبکه خبر در خصوص نام گذاری این برنامه بیان داشت: بافه‌های اصیل ایرانی از تارو پود تشکیل شده، در نقش فرش، ترنج رامی بینیم، در این برنامه شاهد یک ترکیبی از فرم و محتوا هستیم و «تارو ترنج» ایهامی از شعر و موسیقی است که به فرم و محتوا اشاره دارد و به همین خاطر دکتر غزوه و تهیه کننده برنامه در شورای تولید، این نام را برای برنامه برگزیدند.

وی در رابطه با تفاوت این برنامه با دیگر برنامه‌های حوزه ادبیات و شعر و موسیقی اظهار داشت: «تارو ترنج» یک مجله تخصصی در حوزه شعر و موسیقی است که بنا دارد مخاطب را با خود همراه کرده و سطح سلیقه شنیداری و خوانش مخاطب را جابه جا کند.

متولیان افزود: ما موسیقی‌های کلام محور فاخری مانند نی نوا ساخته حسین علی زاده، آلبوم وداع حسام الدین سراج و ماه نی امیرحسین مدرس را داریم که با این ایام همخوانی دارد و باید مخاطب را با این آثار اصیل آشنا کرده و سلیقه‌ها را ارتقاء دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه به حوزه‌های مختلف شعر و ادبیات فارسی، موسیقی، شعر کلاسیک، بخش موسیقی و ادبیات بین الملل، نهضت ترجمه و ... پرداخته می‌شود.

این مجری باسابقه سروده‌های بانوان و پرداختن به نقش بانوان در ادبیات فارسی، ترانه‌ها و موسیقی‌های محلی، موسیقی فیلم، نوترانه‌ها و نوشاعر‌ها را از دیگر بخش‌های برنامه «تارو ترنج» خواند و تاکید کرد: ما از نوشاعرانه‌ها و نوترانه‌ها دعوت کرده ایم تا از طریق سامانه پیامکی برنامه با ما در ارتباط باشند وما بنا داریم آثار منتخب را از میان آثار ارسالی به صورت کتاب منتشر کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین موسیقی‌های هنرمندان جوان و تازه ورود به این حوزه را نیز که برای برنامه ارسال شود به صورت یک آلبوم منتشر کرده و سرود‌های آنها را در سازمان استفاده خواهیم کرد.

متولیان در پایان گفت: ما در برنامه «تار ترنج» اولین سکوی عرضه محصولات شعر و موسیقی سازمان صداو سیما خواهیم بود و هر اثری که در مرکز شعر و موسیقی تولید می‌شود رونمایی آن برای اولین بار در این برنامه صورت خواهد گرفت.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.