سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی در روز تاسوعا و عاشورا

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل هستند.

علیرضا برشاهی مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تسلیت ایام عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، گفت : به همین مناسبت تمام محوطه‌های تاریخی، پایگاه‌های ملی و جهانی، موزه‌ها و بنا‌های تاریخی دارای ورودی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ تیر مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل خواهند بود. 

وی افزود: محوطه جهانی بیستون، محوطه‌های ملی تاق بستان و معبد آناهیتا و بنا‌های تکیه معاون الملک و بیگلربیگی طی این دو روز تعطیل هستند. 

به گفته این مسئول، تمام موزه‌های استان نیز در شهر‌های کرمانشاه، سنقر، پاوه و دالاهو در این دو روز فعالیتی نخواهند داشت. 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اماکن تاریخی و موزه‌های کرمانشاه از روز چهارشنبه (۲۷ تیر) از سر گرفته خواهد شد. 

برشاهی با اشاره به تنوع آیین‌های مذهبی و محرمی در کرمانشاه، گفت: با توجه به واقع شدن کرمانشاه بر سر راه عتبات عالیات و دلبستگی مردم این استان به ائمه اطهار و بویژه امام حسین (ع) در ایام محرم آیین‌هایی خاص و ویژه در کرمانشاه برای سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران ایشان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد قابل توجهی از این آئین‌ها شناسایی و به ثبت ملی رسیده‌اند، عنوان کرد: برخی از این آئین‌ها مانند تعزیه‌خوانی در تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های استان و نوای چمری به ثبت ملی رسیده و تعدادی دیگر از این آئین‌ها نیز قابلیت ثبت ملی شدن را دارند که ثبت آنها در دستور کار قرار گرفته است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.