سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: آتش نفرت در آمریکا نسبت به مخالفان سیاسی هر روز شعله‌ورتر می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تیراندازی به ترامپ اعلام کرد: آتش نفرت در آمریکا نسبت به مخالفان سیاسی هر روز شعله‌ورتر می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تیراندازی و حمله به"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد آتش نفرت در آمریکا نسبت به مخالفان سیاسی هر روز شعله‌ورتر می‌شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا با اشاره به نمونه‌هایی از ترور روسای جمهور و کاندید‌های ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا در کانال تلگرامی خود نوشت: دقیقا دو ماه پیش به این نکته پی بردم که به معنای واقعی کلمه آمریکا به دنبال ایجاد نفرت میان مخالفان سیاسی است و مشوق و حامی این نفرت پراکنی است و نمونه‌های قبلی ترور و سوء قصد به جان روسای جمهور و کاندید‌های انتخاباتی خود نشان دهنده‌ صحت این موضوع است.

تیراندازی عصر شنبه (۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳) به وقت محلی به دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا و مجروح شدنش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سرعت به خبر یک رسانه‌های آمریکایی تبدیل و موجب واکنش مقامات این کشور شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، هنگام سخنرانی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، فردی به سمت او شلیک کرد و گلوله به گوش سمت راستش برخورد کرده و او را مجروح ساخت.

ماموران سرویس مخفی آمریکا، دونالد ترامپ را پس از این که روی زمین افتاد، به سرعت از روی صحنه خارج کردند.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد حال او خوب است و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است. ستاد ترامپ تصریح کرد: «ترامپ از نیرو‌های نظامی بابت واکنش سریع آنها در جریان این اقدام شنیع قدردانی می‌کند ...»

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.