سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دولت عراق:

جامعه بین‌الملل به مسئولیت خود در قبال جنایت در خان یونس عمل کند

سخنگوی رسمی دولت عراق در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در خان یونس گفت که باردیگر از جامعه بین المللی و کشور‌های بزرگ می‌خواهد به مسئولیت‌های خود در قبال تداوم این جنایت آشکار عمل کنند.

باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی به خان یونس، گفت: پس از گذشت ۹ ماه از آغاز جنگ در نوار غزه، جنایت‌های شرورانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد که آخرین آن جنایتی است که ده‌ها کودک و زن در اردوگاه الشاطئ و محله‌های تل الهوی و الصناعه در شهر فاجعه زده غزه و منطقه المواصی در نزدیکی خان یونس و سایر مناطق رفح قربانی آن شدند.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وی افزود که این در حالی است که حملات تداوم دارد و فلسطینیان، منازل و محله هایشان که سال‌ها شاهد درد، محاصره و تبعیض نژادی بود را هدف قرار می‌دهد.

العوادی تصریح کرد که جنایت‌های دولت مجرم نتانیاهو، تنها به زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی بسنده نکرده بلکه این امر، موجب شده هیچ صدایی به گوش هیچ کس نرسد، آن هم در اقدامی تحریک آمیز برای همه ماموریت‌های سازمان‌های بین المللی و فراخوان‌های آنها و تلاش‌ها برای صلح در جهان در اقدامی برای زیر پا گذاشتن همه مفاهیم قانون بین المللی که حقیقتا منجر به نا امنی در منطقه و گسترش درگیری در خارج از مرز‌های آن خواهد شد.

وی گفت که عراق در برابر این تحولات خطرناک مجددا از جامعه بین المللی و کشور‌های بزرگ می‌خواهد به مسئولیت‌های خود در قبال تداوم این جنایت آشکار از سوی این رژیم که خود را برتر از قوانین بین المللی و احکام عدالت بین المللی می‌داند، عمل کنند.

العوادی اظهار داشت که عراق از این کشور‌ها می‌خواهد از حق ملت فلسطین در زندگی کردن و جلوگیری از حملاتی که اقدام خطرناکی در تاریخ بشریت است دفاع کنند.

وی گفت که عراق بر لزوم اقدام فوری برای نجات ملت فلسطین از قحطی، کشتار برنامه ریزی شده و تلاش‌ها برای کوچاندن آنها و رساندن کمک‌های لازم و دارو، غذا و نیاز‌های بشردوستانه تاکید می‌کند.

گفتنی است ارتش اشغالگر صهیونیستی روز گذشته چادر‌های آوارگان فلسطینی را در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار داد و این جنایت هولناک را مرتکب شد.

منابع پزشکی بامداد یکشنبه گزارش دادند که شمار شهدای حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه به ۹۰ نفر رسیده است و در این جنایت که در منطقه المواصی در خان یونس صورت گرفت، بیش از ۳۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.