سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسمان رگباری آذربایجان‌شرقی در تاسوعا و عاشورا

 رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: گذر امواج تراز میانی جو و شرایط ناپایدار فصلی و محلی موجب رگبار باران از عصر تاسوعا تا شب عاشورا در استان می‌شود.

امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی شرایط ناپایدار فصلی و محلی در نیمه شمالی و شرقی استان آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش تگرگ در ارتفاعات و نواحی سردسیر، مه گرفتگی، غرش آذرخش و لغزندگی جاده‌ای در استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا اواخر هفته وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات در استان حاکم می‌شود گفت: با توجه به افزایش سرعت باد، احتمال نفوذ یا خیزش گرد و خاک در برخی نواحی استان دور از انتظار نیست.

امیدفر ادامه داد: با توجه به رخداد تندباد‌های لحظه ای سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.