سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود شیرخشک در تیر به ۴ محصول و برند رسید

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر دپوی شیرخشک در کشور زیاد است.

علیرضا رستمی، مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو به بحران حدود یک سال گذشته شیرخشک در کشور و تلاش انجام شده جهت ایجاد ثبات در بازار شیرخشک‌ها اشاره کرد و گفت: کمبود شیرخشک در ماه جاری به ۴ محصول و برند رسیده و به منظور رفع همین موضوع نیز ساختارسازی کرده‌ایم.

وی تاخیر در بازپرداخت بیمه‌ها را از دیگر مباحثی دانست که مسبب ایجاد مشکل برای چند قلم شیرخشک است و گفت: البته بازپرداخت بیمه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده و آن مواردی که در سامانه تی‌تک ثبت می‌کنند، مطالبات تا اردیبهشت ماه را دریافت کرده‌اند و بنابراین تاخیرهای بیمه‌ها از پنج ماه به حدود ۵۰ روز رسیده است. البته با با برندهای اصلی شیرخشک نیز توافق کرده‌ایم که تسویه‌ها سه ماهه انجام شود.

رستمی همچنین اصرار بر مصرف برند خاصی از شیرخشک از سوی مصرف‌کنندگان را از دیگر عوامل بروز برخی کمبودهای موقتی خواند و گفت: در این زمینه نیز به فرهنگسازی نیاز است تا در مواقع لزوم از برندهای جایگزین استفاده شود.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بنابراین اگر کمبود موقتی برخی برندهای خاص را کنار بگذاریم، دپوی شیرخشک کوپنی در استان‌ها روی هفت ماه و هشت ماه است.

منبع: سازمان غذا و دارو

برچسب ها: شیر خشک ، تغذیه نوزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.