سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکار فناورانه کاهش حوادث جاده‌ای در قزوین آغاز شد

رییس اداره هماهنگی و حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: راهکار فناورانه کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای استان در غالب طرح کاج کلید خورد.

سعید کبیری رییس اداره هماهنگی و حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: کاهش آسیب‌های جاده با عنوان اختصاری "کاج" یک راهکار دانش بنیانی است با هدف کاهش آسیب‌های جاده که از سوی وزارت راه و شهرسازی و فراجا مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم در قالب این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر حوادث در جاده‌های کشور و استان، به بهبود وضعیت در حوزه حمل و نقل دست یابیم.

وی ادامه داد: کاج که در واقع برای ایمنی حمل و نقل جاده و کاهش سوانح و تلفات جاده پیاده سازی شده، طرحی است که ما بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور فراجا پیگیری می‌شود.

کبیری با بیان اینکه تلفات جاده‌ای کشور بین سال‌های ۸۲ تا ۱۴۰۱ قابل توجه بوده، تاکید کرد: اهمیت ارایه و اجرای راه حل‌های خلاقانه، مبتکرانه، نوآورانه، زودبازده و کم هزینه با هدف کاهش آمار تلفات جاده‌ای به منظور اجرای برنامه ملی "راهکار دانش بنیان برای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و کاهش سوانح و تلفات آن" تحت عنوان طرح ملی کاج طراحی شده است.

این مسئول بیان کرد: حراست از جان و مال مردم، کاهش هزینه‌های ناشی از خسارت‌های ناشی از تصادف‌های جاده ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های غیر اقتصادی ناشی از تصادفات، ایجاد و تقویت زیست بوم اقتصادی در حوزه ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در ارتقاء ایمنی جاده‌ها و توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه هوشمندسازی راه و خودرو از جمله مهمترین اهداف این طرح است.

رییس اداره هماهنگی و حل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا ۳۰ تیر در نظر گرفته شده، اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند ضمن کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۷۸۵ و ۰۹۲۰۵۹۰۳۳۵۰ و همچنین با مراجعه به درگاه https://evnd.co/۵ xGxm و مطالعه RFP، طرح‌های پیشنهادی خود را ارسال کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.