سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف قابلمه‌های ۴ میلیاردی قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴۰۰۰ عدد لوازم آشپزخانه قاچاق از انبار بزرگی در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ مهدی افشاری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار لوازم آشپزخانه در جنوب تهران شدند، رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد، مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در خیابان فدائیان اسلام تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی نیز مشخص شد که کالای خارجی توسط خودرو‌های شوتی از شهر‌های جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان انتقال داده و دپو شده است، اظهارکرد: این افراد قصد داشتند تا لوازم آشپزخانه قاچاق را در بازار توزیع کنند.

افشاری با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز‌های مربوطه، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با حضور در محل اقدام به بازرسی از آن کردند که در جریان آن مشخص شد، محل مذکور یک باب انبار کالای بازرگانی است، اما کالا‌های موجود در آن در سامانه انبار‌ها ثبت نشده است. ماموران همچنین مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالا‌های آشپزخانه از نوع انواع قابلمه به مارک DELTA در محل دپو شده که با انجام استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته است و ارتباطی با این اقلام ندارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه اقلام کشف شده فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی و در واقع قاچاق بود، اظهارکرد: ماموران در جریان بازرسی انجام شده از محل این انبار تعداد ۴۸۶۰ عدد انواع قابلمه به مارک DELTA و ساخت کشور در سایز‌های مختلف کشف شد. کارشناسان ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده را بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

وی از تشکیل پرونده قضایی در خصوص این پرونده خبر داد و گفت: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شده که به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.