سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین جشنواره‌ی ابداعی مَثَلْگرافی در شهرستان ازنا برگزار می‌شود

نخستین جشنواره‌ی فرهنگی هنری مثلگرافی در حوزه هنرهای تجسمی با حمایت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در شهرستان ازنا برگزار خواهد شد.

میثم محتشم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در خصوص این جشنواره گفت: نام و نحوه‌ی اجرای این برنامه، ابداعی و نوین و در راستای استفاده‌ی اجتماعی از ضرب‌المثلهای بومی می‌باشد.

وی گفت: در این جشنواره که سلسله‌وار برگزار خواهد شد، متناسب با نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه، ضرب‌المثل‌های بومی منطقه انتخاب و در یک جشنواره‌ی رقابتی، این ضرب‌المثل‌ها توسط هنرمندان شرکت کننده، در سبک‌های مختلف هنر تجسمی به تصویر کشیده خواهند شد که از این راه هم می‌توان مانع فراموش شدن فرهنگ‌ها، آداب، سنن، اشعار و مثل‌های بومی شد و هم در راستای نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه، از کارکرد آنها استفاده کرد. وی گفت: قطعاً ترسیم اشعار و ضرب‌المثل‌ها با کمک تخیلات و خلاقیت نقاشان و طراحان، تأثیرگذاری اجتماعی این ضرب‌المثل‌ها را بیشتر کرده و پیام آن‌ها را بهتر به جامعه منتقل می‌کند.

محتشم گفت: در راستای عمل به بیانیه‌‌ی گام دوم انقلاب، از آنجا که یکی از آسیب‌های جدید و در حال گسترش جامعه، مسأله پیر شدن و کاهش جمعیت به عنوان یکی از آسیب‌های حتمی آینده کشور است، طی جلسات مکرر با هنرمندان تجسمی مصوب گردید که جشنواره‌ی اول با موضوع #خانواده_و_جوانی_جمعیت برگزار گردد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا افزود: ضرب‌المثل‌های این برنامه با مشورت پیشکسوت هنر استان، استاد بهرام سرلک، انتخاب و پوستر این جشنواره توسط استاد سید حسین موسوی، طراحی و به زودی طی مراسمی با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

لازم به ذکر است که اطلاعات تکمیلی این برنامه و زمان برگزاری آن به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.