سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر استفاده از VPN بر عمر باتری

استفاده از VPN در دنیای امروز اتفاق می افتد، اما ایا این کار بر عمر باتری گوشی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

چه به دلایل امنیتی و چه به دلایل عملی مانند اجتناب از محدودیت‌های جغرافیایی، VPN‌ها به ابزاری برای بسیاری از کاربران مدرن اینترنت تبدیل شده اند، همه ما می‌دانیم که VPN چگونه کار می‌کند و مزایا و کاربرد‌های آن را می‌شناسیم، بنابراین ما در اینجا روی این موضوع تمرکز نخواهیم کرد. آزمایش تأثیرات VPN بر روی سرعت شبکه نیز چیز جدیدی نیست.

اما روشن کردن اتصال VPN در تلفن هوشمند شما همیشه تأثیر قابل توجهی بر عمر باتری دارد، پاسخ به این موضوع کار ساده‌ای نیست.

آماده سازی آزمون

NordVPN، یکی از محبوب‌ترین ارائه دهندگان در صنعت، در این آزمایش استفاده شد. تنظیم آن بسیار ساده بود – تنها چند کلیک در برنامه تلفن همراه لازم است.

چهار گوشی در بخش‌های قیمتی مختلف با درجه‌های مختلف انتخاب شده‌اند که این فهرست شامل Motorola Edge ۵۰ Pro، Realme GT ۶، Xiaomi Redmi Note ۱۳ Pro ۵G و Samsung Galaxy S۲۴ Ultra است.

عمر باتری با روشن و خاموش کردن VPN در دو مورد استفاده به صورت مجزا آزمایش شد.

اولین مورد یک تست آماده به کار بود، که در آن ارزیابی می‌کرد که آیا مصرف باتری در زمانی که از تلفن خود استفاده نمی‌کنید، اما اتصال VPN هنوز در پس‌زمینه اجرا می‌شود، افزایش می‌یابد یا خیر.

تست دوم یک تست مرور وب فعال با بارگیری صفحه، پیمایش صفحه و لمس مکرر صفحه نمایش است.

تست آمادگی
ابتدا نتایج تست آماده به کار اجرا شد و اینگونه به نظر رسید که همیشه روشن بودن اتصال VPN هیچ تفاوتی در طول عمر باتری گوشی ایجاد نمی‌کند و اگر تفاوتی وجود داشته باشد، آنقدر کم و ناچیز است که ما نتوانسته ایم آن را تشخیص دهیم.

تست وبگردی
به نظر می‌رسد، مرور وب فعال چیز دیگری است، به گونه‌ای که استفاده از اتصال VPN در پس‌زمینه تأثیر منفی قابل‌اندازه‌گیری بر عمر باتری دارد.

در مورد اندازه اثر، در نتایج تکامل یافته، متوجه شدیم که این اثر بسته به دستگاه مورد استفاده بسیار متفاوت است.

موتورولا اج ۵۰ پرو کاهش جزئی ۱.۱۳ درصدی را در زمان بوت نشان داد. Realme GT ۶ همچنین ۳.۷۵ درصد از کل زمان کار خود را از دست داد.

در سمت دیگر این طیف، سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا قرار داشت که ۱۰.۵۷ درصد عمر باتری کمتری داشت. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G با روشن بودن VPN، ۱۷.۵۶ درصد زمان بوت کوتاه‌تری داشت.

به یاد داشته باشید، این آزمایش نشان دهنده استفاده از شارژ کامل باتری برای مرور وب است. از آنجایی که احتمالاً ۸ تا ۱۴ ساعت متوالی از تلفن خود استفاده نخواهید کرد، تأثیر کلی همیشه روشن بودن اتصال ممکن است چندان قابل توجه نباشد، و همانطور که دیدیم، اتصال VPN در صورت عدم استفاده ازز گوشی به مقدار کمی بر عمر باتری تأثیر منفی می‌گذارد. 

منبع: الیوم‌السابع

برچسب ها: vpn ، وی پی ان ، باتری گوشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.