سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاپید: همین الان باید برای تبادل اسرا توافق کنیم

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر ضرورت دستیابی به توافق تبادل اسرا تأکید کرد.

 «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه به تعطیلی کشاندن معامله تبادل اسرا جایز نیست، افزود: که همین الان بایستی این معامله انجام شود.

به نقل از شبکه الجزیره، در همین ارتباط «موشه یعلون» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به کارشکنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در حصول توافق تبادل اسرا، گفت: نتانیاهو برای نابودی معامله تبادل اسرا تلاش می‌کند.

از سوی دیگر انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیستی در بیانیه‌ای موضع سخت‌گیرانه نتانیاهو درباره مذاکرات آتش‌بس غزه را که می‌تواند منجر به آزادی اسرا شود، محکوم کردند.

در بیانیه انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیستی، آمده است: رفتار نتانیاهو مسئولانه نیست و این فرصتی است که ممکن است دیگر هرگز به دست نیاوریم.

پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وجود اختلاف بین مقام‌های امنیتی این رژیم و بنیامین نتانیاهو بر سر مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، اصرار نتانیاهو بر مکانیزمی برای جلوگیری از بازگشت شبه نظامیان به شمال غزه، مذاکرات را مختل خواهد کرد.

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید بین نیرو‌های اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه در جریان است و ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ به ویژه در هفته‌های اخیر در کمین‌های مقاومت فلسطین گرفتار و شماری از نظامیان خود را از دست داده است.

این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: یائیر لاپید ، جنگ غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.