سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: پ. ک. ک دیگر قادر به تحرکات در داخل مرز ترکیه نیست

رئیس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) تأکید کرد که گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) به طور کلی در عراق و سوریه محاصره شده است.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز گفت که این کشور ضربات محکمی به پ. ک. ک وارد آورده است.

وی با اشاره به اینکه پ. ک. ک به طور کلی در عراق و سوریه محاصره شده است، افزود که تسلیحات محلی تأثیر زیادی در مبارزه با تروریسم داشته است و این گروه دیگر قادر به تحرکات در داخل مرز ترکیه نیست.

اردوغان همچنین گفت که آنکارا به زودی منطقه عملیاتی المخلب در شمال عراق را خواهد بست.

وی بر عزم ترکیه برای تکمیل حلقه‌های ناقص کمربند امنیتی در امتداد مرز جنوبی با سوریه بر اساس حفظ تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: مصمم هستیم به هیچ طرفی در مرز‌های عراق و سوریه که تهدیدی برای کشور ما باشد، اجازه ندهیم.

کلمات برای توصیف کشتار در غزه کافی نیست

اردوغان در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: تا زمانی که اسرائیل برای تأمین امنیت خود از طریق اشغال بیشتر اراضی تلاش می‌کند، هیچ کشوری در منطقه هرگز احساس امنیت نخواهد کرد.

اردوغان تصریح کرد که آنچه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون در نوار غزه رخ می‌دهد، جنگ نیست بلکه نسل‌کُشی آشکار است و کلمات برای توصیف کشتار در غزه کافی نیست.

وی بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تأکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.