سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک خبرنگار دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه کشته شد

یک خبرنگار فلسطینی دیگر به نام «محمد منهل ابو عرمانه» در حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داد.

به نقل از خبرگزاری آنادولو بنا به اعلام دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه، با جان باختن «محمد منهل ابو عرمانه» در حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه، شمار خبرنگاران کشته شده از آغاز حملات اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۱۵۹ نفر رسید.

ابو عرمانه در خبرگزاری الآن فلسطین کار می‌کرد.

در بیانیه قبلی دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین آمده بود که اسرائیل عمدا خبرنگاران را در غزه می‌کشد تا صدای فلسطین را خاموش، حقایق را پنهان و از رسیدن اخبار و اطلاعات به افکار عمومی منطقه و بین‌المللی جلوگیری کند.

داده‌ها و آمار کمیته بین‌المللی حفاظت از روزنامه‌نگاران (یک سازمان غیر دولتی مستقر در نیویورک) نشان می‌دهد که جنگ غزه از زمانی که این کمیته شروع به مستندسازی قتل روزنامه‌نگاران در سراسر جهان در سال ۱۹۹۲ کرد، به "خونبارترین جنگ برای خبرنگاران" تبدیل شده است.

مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران (یک سازمان غیردولتی مستقر در واشنگتن) فوریه گذشته اعلام کرد که جنگ غزه شاهد بالاترین سطح خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ۳۰ سال گذشته بوده است و از اسرائیل خواست تا کشتار روزنامه‌نگاران به دست نیروهایش را متوقف کند و در مورد حوادث قتل آنها تحقیق کند.

از هفتم اکتبر گذشته، اسرائیل با حمایت مطلق آمریکا، جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۶ هزار فلسطینی شد که بیشتر آنها کودک و زن هستند. همچنین بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند.

تل‌آویو به این جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح (جنوب)، و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت بد بشردوستانه را نادیده می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.