سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانور شرایط اضطرار زلزله در بندر کنگان برگزار شد

رئیس اداره اچ.اس.ای، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: شرایط اضطرار زلزله در بندر کنگان با موفقیت پایان یافت.

علیپور گفت: براساس فیلنامه مانور، کارکنان اداره بندر کنگان در محل کار مشغول به انجام فعالیت بودند که با لرزش درب و پنجره‌های ساختمان متوجه وقوع زلزله شدند.

وی بیان کرد: کارکنان پس از وقوع زلزله براساس تجربیات قبلی و آموزش‌های مربوطه در نقاط امن ساختمان پناه گرفته و پس از توقف لرزه اولیه و احتمال وقوع زلزله بزرگ‌تر، رئیس بندر درخواست خروج تمامی کارکنان را اعلام کرد.

رئیس اداره اچ.اس.ای، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر تصریح کرد: در ادامه با توجه به بزرگی زلزله و احتمال آسیب‌دیدگی افراد، درخواست تشکیل پست فرماندهی حادثه متشکل از فرماندهان تیم‌های آتش‌نشانی، یگان حفاظت، هلال احمر، سرپرست اپراتور بندر، تیم دریایی و بندری و مسئول روابط عمومی در بیرون از ساختمان اداری و در نقطه‌ای امن برگزار شد.

علیپور ادامه داد: در این راستا اقدامات اولیه موردنیاز انجام شد و پس از آمارگیری، یگان حفاظت و کارشناس امور اداری متوجه عدم حضور یکی از کارکنان شدند.

وی عنوان کرد: براساس ارزیابی‌ها مشخص شد فرد یاد شده در برج کنترل بوده و به دلیل مسدود بودن راه خروجی در مرکز یاد شده محبوس شده است که پس از باز شدن راه دسترسی، نسبت به درمان فرد آسیب‌دیده اقدام شد.

رئیس اداره اچ.اس.ای، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: در پایان با توجه به حصول اطمینان از تخلیه کامل ساختمان، پایان عملیات اعلام و با توجه به اعلام وقوع مجدد زمین‌لرزه، دستور کنترل عدم ورود کارکنان به محیط‌های سرپوشیده صادر شد.

علیپور عنوان کرد: همچنین از سوی رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان دستور آمادگی جهت بهسازی و ایمن‌سازی ساختمان و تجهیزات، محکم‌سازی تجهیزات نصب شده روی دیوارها و رعایت فاصله مناسب میز کار از کمدها و پنجره‌ها و رعایت نکات ایمنی با نظارت تیم آتش‌نشانی صادر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.