سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۳ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری‌های بوشهر واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی بوشهر گفت:۵۳ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده در سال گذشته و سه ماه اول امسال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری این استان واریز شده است.

رستمی گفت: از این میزان، ۱۲ هزار میلیارد ریال مربوط به اعتبارات ارزش افزوده سه ماه نخست امسال است که برای توسعه عمران و آبادانی شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان بوشهر پرداخت شده است.

وی افزود: پارسال ۱۳۰هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم در استان بوشهر وصول شد که عمده آن مربوط به صنایع پتروشیمی، فعالان اقتصادی بزرگ و بازرگانان بود.

رستمی با اشاره به اینکه از ۱۶ تا ۲۲ تیر ماه به‌ عنوان هفته فرهنگ مالیاتی نام‌گذاری شده، یادآور شد: اهمیت پرداخت مالیات در همه جوامع به عنوان درآمد پایدار دولت از جایگاه مهمی برخوردار است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر ادامه داد: اخذ مالیات از فعالان اقتصادی، بازاریان، کسبه و صنوف مختلف براساس عدالت و طرح جامع مالیاتی اجرا می‌شود.

وی افزود: تعداد مودیان دارای پرونده مالیاتی در استان بوشهر ۲۲۳ هزار و ۴۸۳ نفر است.

رستمی ادامه داد: ۸۹ هزار و ۸۱۰ اظهارنامه اشخاص حقیقی و چهار هزار و ۷۴۳ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی پارسال مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر ارایه شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: غالب مودیان مالیاتی بزرگ این استان که از شرکت‌های نفت و گاز و پتروشمی هستند، مالیات‌های خود را در این استان پرداخت می‌کنند و ۲ شرکتی نیز که مالیات های خود را در خارج استان پرداخت می کنند طی فرایند سهم آنها به استان واریز می‌شود.

رستمی ادامه داد: در مجموع ۱۰ درصد از منابع مالیاتی این استان در خارج از بوشهر قرار دارد که مشکلی برای دریافت سهم مالیات آنها نیست.

وی یادآور شد: سهم مشاغل از درآمد مالیات استان بوشهر پنج درصد است و بیشترین سهم را شرکت‌های بزرگ به عنوان مودیان حقوقی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر افزود: بوشهر جزو پنجمین استان کشور از حیث دریافت مالیات است.

برچسب ها: مالیات ها ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.