سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای جدول جدید جریمه‌های رانندگی با هدف بازدارندگی از تخلفات 

رییس پلیس راهور استان همدان گفت: جدول جدید جرایم رانندگی پس از به روزرسانی سامانه‌های هوشمند از روز شنبه ۲۳ تیرماه در کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

سرهنگ همایی با اشاره به مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک است، برهمین اساس در مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش بینی و باهدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد اجرا شده است، پلیس بر اساس شرح وظایف قانونی با استفاده از روش‌های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌نماید.

او گفت: بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم، مبالغ جرایم را براساس نرخ تورم سالیانه پیش بینی نموده است؛ که هر سه سال یکبار امکان تغییر نرخ جریمه‌ها وجود دارد.

رییس پلیس راهور استان همدان گفت: در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتار‌های ترافیکی وتصادفات و جانباختگان ناشی از آن در کشور، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی و در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی تعدیل و به تصویب هیأت دولت رسید.

سرهنگ همایی گفت: بیشترین مبلغ جریمه برای تخلف رانندگی پس از مصرف مواد مخدر و روانگردان به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ تومان و کمترین برای تخلف توقف ممنوع با حضور پارکبان به مبلغ ۲۱۰۰۰ تومان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.