سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهار امسال محقق شد؛

تولید بیش از ۶ میلیون تن محصولات فولادی در کشور

معاون انجمن فولاد کشور گفت: در بهار امسال ۶ میلیون و ۲۸ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که ۱.۲ درصد بیشتر از میزان تولید آن نسبت به سال گذشته است.

یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رشد ۱.۶ درصدی تولید فولاد ایران در دو ماهه امسال تبدیل به افت ۱.۶ درصدی در آمار سه ماهه شده که ناشی از محدودیت‌های شدیدتر برقی فولادسازان است.

او افزود: در بخش صادرات محصولات فولادی شاهد افزایش بودیم به گونه‌ای که در بهار امسال ۸۹۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی به ارزش ۴۲۸ میلیون دلار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب رشد ۳۲.۲ درصدی حجمی و ۲۰.۶ درصدی ارزشی را نشان می‌دهد.

یعقوبی تصریح کرد: در بهار امسال ۶ میلیون و ۲۸ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که ۱.۲ درصد بیشتر از میزان تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین در مجموع صادرات کل محصولات فولادی ۹۷۳ هزار تن به ارزش ۴۸۰ میلیون دلار بوده که به ترتیب با افزایش ۲۰.۴ درصدی حجم و ۸ درصدی ارزش مواجه بوده است.

به گفته یعقوبی، صادرات کل زنجیره آهن و فولاد در بهار امسال به میزان ۷ میلیون و ۶۳۱ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۶۸۲ هزار تن بوده که از نظر وزنی  ۲.۴ درصدی و از نظر ارزشی  ۱۹ درصدی را تجربه کرده است.

خبرنگار:رضا زارع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.