سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرجاوه دروازه شرقی ورود زائران پاکستانی

مدیر پایانه مرزی میرجاوه گفت: پایانه مرزی میرجاوه در طول سال شاهد ورود زائران پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات است.

مرتضی لشگری پور مدیر پایانه مرزی میرجاوه گفت:  همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زائران پاکستانی اعزامی به کربلای معلی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده تا پس از زیارت عتبات عالیات مشهد و قم راهی کربلای معلی شوند.

مرتضی لشگری پور اظهار کرد: زیرساخت‌های پایانه مرزی، طرح توسعه سالن مسافری جهت تسهیل در ورود زائران و همچنین ایمن سازی محور‌های مواصلاتی انجام شده و همه دستگاه‌ها با بسیج تمام امکانات خدمات لازم را به زوار پاکستانی ارائه می‌کنند.

وی گفت: میرجاوه دروازه شرقی ورود زائران پاکستانی بوده و سال گذشته حدود ۳۲ هزار زائر از گذرگاه‌های میرجاوه و ریمدان وارد سیستان و بلوچستان شدند که این تعداد امسال در پنج روز اخیر با ورود حدود ۵۵ دستگاه اتوبوس مواجه بوده است.

مدیر پایانه مرزی میرجاوه ادامه داد: برای قیام ۲۵ محرم که موضوعی ملی بوده نیز با توجه به اینکه این منطقه به صورت مداوم پذیرای زائر و توریسم است ظرفیت خوبی دارد تا در این زمینه پس از کسب تاییدیه‌های لازم، ورود و از زیرساخت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جهت بهره برد.

رضایی مسوول زائر سرای امام رضا (ع) میرجاوه نیز با بیان اینکه این زائرسرا توسط آستان قدس رضوی ساخته شده است، گفت: این مجتمع که در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و با ۵۱۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شده، که دارای بهترین امکانات خدماتی و رفاهی بوده و با وجود مهمانسرا مختص بانوان و آقایان، آشپزخانه، چشمه بهداشتی، نمازخانه و اورژانس در حال ارائه خدمات با زائران پاکستانی است.

وی افزود: با ورود جامعه دانشگاهی و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان می‌تواند دروازه شرقی ورودی زائران در ایام مختلف سال است می‌تواند از این ظرفیت بکارگیری کند چرا که هر زائر یک سفیر فرهنگی برای انتقال فرهنگ غنی کشور ما به آن سوی مرز‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.