سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرامور آب زهک خواستار صرفه جویی برای رسیدن آب به نقاط پایین دست شد

مدیر امور آب و فاضلاب زهک گفت: شهروندان با صرفه‌جویی در مصرف آب امکان بهره‌مندی نقاط پایین دست شبکه از آب آشامیدنی پایدار را فراهم کنند.

غلامحسین لکزائیان پور  در خصوص چگونگی روند مصرف آب، بیان کرد: بر اساس داده‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حدود ۴۸ درصد مشترکان آب در کشور جزو مشترکان پر مصرف محسوب شده، این روند مصرف آب در منطقه سیستان نیز حاکم بوده که با همکاری اینگونه مشترکان و رعایت الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف آب توسط آنها، تا حدود زیادی مشکلات کم آبی و یا افت فشار‌های پی در پی آب در شبکه‌های توزیع آب برطرف و همه شهروندان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: متوسط جهانی سرانه مصرف آب هر نفر حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، در حالیکه در کشور ما هر ایرانی بطور متوسط حدود ۲۳۵ لیتر در شبانه روز آب اعم از مصارف خانگی و غیر خانگی مصرف می‌کند و حتی در کلانشهر‌های کشور، میزان مصرف آب به بیش از ۲۴۵ لیتر در شبانه روز هم می‌رسد.

مدیر امور آب و فاضلاب زهک در خصوص الگوی بهینه مصرف آب هر خانوار بیان کرد: الگوی مصرف آب در کشور ما برای هر خانوار در ماه ۱۸ مترمکعب، معادل ۶۰۰ لیتر در شبانه روز است، در صورتی که مشترکان آب الگوی مصرف آب را در ماه رعایت کنند، علاوه‌بر اینکه مشمول افزایش پلکانی قیمت آب نمی‌شوند و از لحاظ اقتصادی نیز به نفع آنهاست، باعث می‌شوند که افت فشار شدید در شبکه در فصول گرم سال به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه باید همه شهروندان در نقاط پایین دست شبکه از آب آشامیدنی بهره‌مند شوند، گفت: اگر هر نفر در شبانه روز یک لیتر آب کمتر مصرف کند، در شبانه روز ۸۰ میلیون لیتر آب در کشور صرفه جویی شده و مشکل تأمین آب تعداد زیادی از مشترکین آب برطرف می‌شود.

برچسب ها: صرفه جویی آب ، آبفا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.