سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه و رونق اقتصادی منطقه سیستان با همکاری دانشگاه رقم می‌خورد

فرماندار زابل گفت: می‌کوشیم تمام فعالیت‌ها در منطقه سیستان علمی‌تر و کار آمدتر شود تا ضمن فراهم شدن زمینه نشاط و پویایی هرچه بیشتر جامعه، شرایط برای توسعه، آبادانی و رونق اقتصادی این منطقه با همکاری دانشگاه رقم بخورد.

 علی ولایتی پور در نشست با رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه زابل و نمایندگان حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه سیستان علاوه بر مشکلات، فرصت‌های فراوانی هم دارد که برای رفع مشکلات اقداماتی در حال انجام است و جهت بهره‌مندی از فرصت‌ها نیز باید برنامه‌های مدون شود.

وی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان، ادامه داد: هر جا سخن از دانش و دانشگاه به میان می‌آید آنچه در ابتدای امر به ذهن انسان متبادر می‌شود، اهمیت علم و جایگاه آن است.

سرپرست فرمانداری زابل بیان کرد: مسیر توسعه و حل مشکلات کشور از مسیر دانشگاه می‌گذرد و برای همدلی و همفکری در جهت خدمت بهتر به مردم سیستان، دست متفکران و متخصصان، اعضای هیات علمی و دانشجویان با انگیزه را به گرمی می‌فشارم.

وی افزود: سیستان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری بویژه در زمینه نیروی انسانی متخصص و کارآمد برخوردار است، اما نیاز به همدلی و همفکری و حرکت جمعی برای کاهش بار مشکلات جامعه و ارائه راهکار‌هایی که مسیر توسعه را هموار سازد احساس می‌شود.

ولایتی پور تاکید کرد: در ابتدا لازم است دانشگاه و مراکز علمی با بازنگری شرایط کنونی و ساختاری خود، مسیر تحول و ارتقا را متناسب با نیاز‌های جدید جامعه و آینده علم و فناوری طی کنند.

پررنگ‌تر شدن خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه‌ها

وی گفت: خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و یادگیری مساله محور باید در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود و در عین حال روند توجه به دانش‌های نوین و پژوهش‌های بنیادی هم با قوت هر چه بیشتر ادامه یابد.

سرپرست فرمانداری زابل اظهار کرد: برای شکل‌گیری تحول اساسی در سیستان، ضروری است دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها مسیر انحصار شکنی را طی و فرصتی را در این منطقه فراهم کنند تا از ظرفیت همه صاحب‌نظران و اندیشمندان برای توسعه و افزایش بهره‌وری استفاده شود.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تا عوامل به وجود آورنده محدودیت و انحصار برچیده و فرصت خدمتگزاری بیشتری برای همه اقشار جامعه بویژه بخش خصوصی فراهم شود.

تقویت بنیه علمی در تمام رشته‌های دانشگاهی

ولایتی پور، تقویت بنیه علمی در تمام رشته‌های دانشگاهی را یک ضرورت دانست و افزود: خروجی تمام مجموعه دانشگاهی باید اثر خود را بر جامعه بگذارد و آنچه که در این مجموعه رقم می‌خورد ایجاد جایگاه علمی برجسته‌ای است که دیگران به آن احترام بگذارند و برای آن ارزش ویژه‌ای قائل شوند.

وی، توجه جدی به تولیدات علمی و دانش بنیان را از الویت های مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و امروز دانشگاه‌ها باید با رشد دادن خود در حوزه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، زمینه رشد و گسترش شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کنند.

️سرپرست فرمانداری زابل ادامه داد: دانشگاه‌ها باید برای فراهم کردن زمینه اشتغال و کارآفرینی که نیاز جدی جامعه و انتظار ما از مجموعه دانشگاه است، گام بردارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.