سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۷ استخر در قزوین فعال است

رییس هیات ورزش‌های آبی استان قزوین گفت: ۲۷ استخر در شهرستان‌های قزوین، آبیک، بویین زهرا، البرز و تاکستان در حوزه آموزش و قهرمانی شنا استان فعال هستند.

سعید شهرباف رییس هیات ورزش‌های آبی استان قزوین گفت: همه ساله و براساس دستوالعمل فدراسیون ورزش شنای کشور، دوره بازآموزی (بروزرسانی آموزش) برای مربیان رشته ورزشی شنا برگزار می‌شود تا بتوانند شاگردان خوبی پرورش دهند و در عین حال نیز مربیانی که فاقد کارت بازآموزی هستند، حق تمرین و آموزش با ورزشکاران را ندارند.

وی با اشاره به اینکه شناگران در این حوزه به ۲ بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شوند، تاکید کرد: هم اکنون حدود ۶ هزار شناگر در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد هزار ورزشکار به صورت حرفه‌ای فعالت دارند، این در حالی است که استان قزوین دارای سه هزار بیمه شده ورزشی در این رشته است.

شهرباف با اشاره به آغاز فصل تابستان بیان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت و آموزش شنای همگانی به همراه جشنواره سراسری استانی را برای تشویق شناگران در دستور کار قرار داده ایم تا ضمن استفاده بهینه از مدت زمان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، استعدا‌های این رشته نیز مورد شناسایی قرار بگیرد و در ضمن خانواده‌ها را نیز تشویق به روی آوردن فرزندانشان به این رشته کنیم.

به گفته رییس هیات ورزش‌های آبی استان قزوین، هم اکنون که در فصل آموزش این رشته ورزشی قرار داریم یک دوره مسابقات سراسری شنا را اواخر مرداد ماه سال جاری پیش رو داریم و می‌خواهیم از هر رده سنی نزدیک به ۱۶ ورزشکار را اعزام کنیم.

این مسئول به نیازمندی ها، امکانات و تجهیزات این رشته ورزشی در سطح استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون و به صورت ایده آل نیازمند یک استخر استاندارد در قزوین با دایو شیرجه به همراه سالن بدنسازی، آمفی تئاتر و با مجموعه خوابگاهی هستیم.

شهرباف اضافه کرد: شنا یک رشته مادر است که از سن پایین بایستی با ورزشکار کار و تمرین کرد و به همین منظور دانش آموزان بایستی در مدارس و به صورت اجباری مورد آموزش این رشته قرار بگیرند و برای این منظور نیازمند همراهی و همکاری بیشتر اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم.

رییس هیات ورزش‌های آبی استان قزوین اضافه کرد: این در حالی است که با وجود بضاعت ما در این رشته، دختران قزوینی در مسابقات جشنواره واترپلو کشور مقام نخست و پسران زیر ۱۰ سال نیز در جشنواره شنای کشوری چهار مدال طلا و ۲ مدال برنز و سه مدال نقره کسب کردند و این در حالی است که رهاورد پیشکسوتان شنای قزوین نیز امسال در آب‌های آزاد سه مدال طلا و ۲ مدال برنز و کسب عنوان سومی کشور بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.